عنوان پایاننامه
تاثیر موسیقی پس زمینه فروشگاه بر رفتار خرید مشتریان(مورد مطالعه:فروشگاه هایپر هاوش گنبد کاوس )
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81673;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81673;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002845;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002845
- تاریخ دفاع
- ۱۲ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- محمد رحیم زاده اسفروشان
- استاد راهنما
- علی حمیدی زاده
- چکیده
- اهمیت رفتار مشتریان در محیط خردهفروشی برای مدیران بازاریابی و همچنین آشنایی افراد با عواملی که بر رفتار ناخودآگاهشان تأثیر میگذارد و به رفتارشان جهت میدهد، محقق را بر آن داشت تا تأثیر موسیقی پسزمینه را به عنوان یکی از مهمترین و ارزانترین عوامل فیزیکی محیط فروشگاه بر رفتار مشتریان، بسنجد. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر موسیقی پسزمینه بر رفتار خرید مشتریان صورت گرفته است. جمع آوری دادهها از طریق پرسشنامه به روش نمونهگیری قضاوتی انجام گردیده است و به منظور بررسی تأثیر عوامل مذکور بر رفتار مصرفکننده از نرمافزار spss استفاده شده است. تحقیق حاضر در بین مشتریان فروشگاه هایپرهاوش انجام شد. نتایج نشان میدهد که موسیقی پسزمینه، بر زمانی که مشتریان در فروشگاه صرف میکنند، میزان خرید آنها و مجموعه رفتارهای تمایل و عدم تمایل تأثیرگذار است و هرکدام از سبکهای موسیقی تأثیری متفاوت دارند. همچنین وجود موسیقی پسزمینه، تأثیری بر احساس لذت و هیجان مشتریان ندارد. نتیجهی دیگری که تحقیق نشان داد، تأثیرگذاری لذت و هیجان افراد بر مجوعه رفتارهای تمایل و عدم تمایل آنها بود.
- Abstract
- The importance of customer behavior in a retailing environment for marketing managers and also the knowledge of people about the factors influencing their unconscious, are the reasons why researcher decides to investigate the effectiveness of the background music on customer behavior. So that, The present study aimed to investigate the effectiveness of background music on customer purchase behavior in the store. Data collection has done by questionnaire, Using judgmental sampling method. In order to investigate the effectiveness of the mentioned factors on consumer behavior, we used SPSS software. The present study has done in Havash store. The results showed that, background music affects the time customers spend inside the store, the extent to which they purchase, and the behaviors of pleasure and arousal. Each one of the music styles has different effect. Moreover, the presence of background music has no effect on excitement and enjoyment of customers. Keyword: Store Background music, Store place, Consumer purchase behavior.