عنوان پایان‌نامه

شناسایی ابعاد توسعه مدیران در شرکت طراحی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی ابعاد توسعه مدیران در شرکت طراحی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76257;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76257
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    امروزه در همه سازمان ها، مهم ترین رکنی که برای رسیدن به اهداف تاثیر گذار می باشد، مدیریت است. این نقش بسزای مدیر در سازمان ها، توسعه آن را به یک اصل مهم سازمانی تبدیل کرده که باید به آن توجه ویژه شود. زیرا، توسعه مدیریت زمینه ساز توسعه کشور است. تا این اندازه که بسیاری از کشورهای موفق دنیا اذعان دارند که شما مدیر تربیت کنید همه چیز به دنبالش می آید.بنابراین شناسایی عواملی که زمینه ساز توسعه مدیریت است، اهمیت بسیار بالایی دارد. هدف این پژوهش شناسایی ابعاد تاثیر گذار بر توسعه مدیران در شرکت ساپکو است. در این راستا؛ هدف تحقیق از جنس کاربردی و روش تحقیق، پیمایشی و داده ها به صورت کیفی و کمی از مدیران شرکت ساپکو جمع آوری شد. برای تحلیل کیفی از تحلیل محتوا و برای تحلیل کمی از آزمون تی تست استفاده گردید. جامعه آماری در مرحله اول پژوهش (کیفی) 10 مصاحبه صورت گرفت (حد اشباع) و در مرحله دوم پژوهش از طریق سرشماری 53 پرسشنامه جمع آوری و در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نهایت پنج عامل کلیدی جهت پیاده سازی فرایند توسعه مدیران در شرکت ساپکو شناسایی و ارائه گردید.
    Abstract
    Management, today, is the main effective element on realization of goals in any organization. This critical role played by the management has made development of management a critical organizational principle, which deserves a special attention. Development of management prepares the ground for development of the country. To support this statement, most of the developed countries admit that training good managers is the first step toward progress. Thus, it is imperative to determine the factors that prepare the ground for development of management. This paper is aimed at determining the aspects effective on development of management in SAPCO Company. In this sense, the study is an applied work and with regard to research method, it is a survey. The qualitative and quantitative data was collected from managers of SAPCO Company. Content analysis was used for qualitative analysis and t-test was used for quantitative analysis. Study population at the first stage of the study (qualitative phase) consisted of 10 interviews (saturation level) and 53 filled out questionnaires at the second stage of the study. Five key factors for implementation of manager’s development process in SAPCO Company were determined. Keywords: Development, Management Development, Sapco