شناسایی و الویت بندی موانع و مشکلات صادرات مواد غذایی به کشور عراق از دیدگاه صادر کنندگان
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69503
- تاریخ دفاع
- ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
- دانشجو
- محمدجواد ناصحی
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- مسلما یکی از بزرگترین راه های کسب درآمد برای هر کشوری اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه افزایش میزان صادرات آن به کشورهای دیگر است. به طور کلی صادرات یک کشور شاخص مناسبی برای شکوفایی اقتصاد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در حد استانداردهای تجارت جهانی است. این امر در حال حاضر که میزان عرضه نسبت به تقاضا در بازار و اقتصاد جهانی فزونی یافته است از اهمیت بسزایی برخوردار گشته. در خصوص کشور ما که در چند سال گذشته علاوه بر این مسائل کلی اقتصاد جهانی، دست به گریبان مسائل شکننده و بزرگی نظیر تحریم های بین المللی و کاهش ارزش پولی میباشد، بررسی مشکلات و موانع بازرگانان از اهمیت بسزایی برخوردار گشته است. در سالهای گذشته علیرقم وجود ظرفیت های بالای تولید کنندگان کشور و فرصتهای سودآور متعدد در کشورهای همسایه، عملکرد صادراتی کشور ما و همچنین مساله بزرگ تحریم ها سبب از دست دادن بازارهای این کشورها گردیده است.این مشکل تبدیل به مساله اصلی برای سیاست گذاران تجاری کشور از یک سو و مدیران این شرکت ها از سوی دیگر شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی است، زیرا دارای کاربردهای اجرایی برای مدیران شرکت ها و همچنین متولیان امر در بخش دولتی میباشد. این تحقیق با رویکرد تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی انجام خواهد گرفت.در این نوع از تحقیق پژوهشگر دو رویکرد کمی و کیفی را بطور همزمان در پژوهش خود مورد استفاده قرار میدهد و برای این منظور در ابتدا به گردآوری داده های کیفی می پردازیم و پس از آن در مرحله بعدی از طریق گردآوری داده های کمی فرضیه ها و یا سوالات را مورد آزمون قرار میدهیم. متدولوژی کلی این تحقیق در شناسایی موانع و مشکلات موجود در صادرات غیر نفتی به صورت زیر است: *مطالعات مربوط به شناخت مبانی نظری تحقیق *مطالعه و شناخت موانع و مشکلات موجود در صادرات *طراحی پرسشنامه ها *تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری
- Abstract
- ندارد