عنوان پایاننامه
شناسایی انواع ریسک استخدام اعضای هیات علمی بر اساس شاخص های کمی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77277;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77277
- تاریخ دفاع
- ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
- دانشجو
- اعظم اعتمادی امین
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- در پژوهش حاضر محقق سعی برآن داشته تا پس از توضیح ریسک منابع انسانی در قسمت ادبیات موضوع و بازکردن مفهوم استعداد و دلایل جذب این گونه افراد در سازمان ها نظر خواننده را به طریقه جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه جلب کرده و معیارهای مناسب برای این انتخاب را برشمارد، همچنین آنچه محور اصلی این تحقیق را تشکیل می دهد استخراج ریسک های ناشی از استخدام بر اساس معیار های کمی همچون کتاب و مقاله است. محقق در این پژوهش از مصاحبه برای جمع آوری داده های تحقیق استفاده نموده و از روش تحلیل تم نیز به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته است. پاسخ به پرسش های تحقیق در فصل پنجم صورت گرفته و نتایج حاصل از این پژوهش در جدولی در فصل چهارم ترسیم شده است. 16 مقوله استخراج شد که در آن ریسک های ناشی از این شیوه استخدام، مغلطه، سودجویی، تحریف اهداف و فساد رابطه ای برشمرده شده اند. همچنین معیارهای مناسب برای استخدام اعضای هیأت علمی، اخلاق، سابقه، تدریس، یکپارچگی،کسوت استادی و قانون مداری برشمرده شده اند. در پایان مقوله های باروری هیأت علمی،سنجش و ارزیابی، نهادینه سازی ارزش ها، بالندگی ذهنی، رفتارهای سیاسی پیش برنده و معماری تیم جذب به عنوان راه کارهای کاهش ریسک های به وجود آمده از این نوع شیوه استخدام توسط محقق پیشنهاد شده اند. در پایان فصل پنجم محدودیتهای تحقیق و پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی داده شده است.
- Abstract
- In this study, what constitutes the core of this research; mining risks arising from employment on the basis of quantitative criteria, such as books and papers are extracted and discussed. The researcher used interviews to collect research and analysis data. The theme method is used to analyze the data. Related questions for this research are answered in the chapter five of this literature. The results of this study are outlined in content of the table presented in the chapter. More than 16 papers were obtained, where the risks of this method of recruitment, misleading, gain, distortion and corruption related targets have been discussed and identified. The criteria for hiring faculty, ethics, history, teaching, integration, veteran teacher and the rule of law have been considered. The issue of reproductive faculty, evaluation, institutionalization of values, intellectual development, political behavior and driving the architecture attraction as ways to reduce the risks arising from this type of recruitment practices have been proposed by researchers. At the end of the chapter five the limitations of the study and the suggestions for the future researches are given. Keywords: risk management, human resource risk, the risk of hiring teachers, the risk of recruitment, talent, talent attraction risk