جایگاه یابی مجدد برند سون شرکت کاله در تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67810
- تاریخ دفاع
- ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
- دانشجو
- اشکان فرامرزی
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- بحثی که امروز به عنوان یکی از مسائل مهم مربوط به برند مطرح شده، جایگاهیابی برند است- مفهومی که رایز و تروت برای اولین بار در سال 1970 مطرح کردند. در حقیقت، شرکت با توجه به عوامل مختلف جایگاه برند را تعیین کرده و آن را به کمک ابزارهای بازاریابی به ذهن مشتری منتقل میکند. جایگاهیابی برند، در واقع چگونگی ادراک یک برند توسط بازار هدف در مقایسه با رقباست. با توجه به موارد ذکر شده میتوان گفت ذهن مشتری دربردارنده جایگاه برند است. نوع فعالیتهایی که شرکت انجام میدهد، نوع ارتباطات، میزان ارائه ی خدمات، کیفیت محصولات و حتی نیروی انسانی شاغل در شرکت، و بسیاری از عوامل دیگر میتواند بر جایگاه برند تاثیر بگذارد. هدف اصلی از این تحقیق شناسایی عوامل اصلی در تعیین جایگاه برندهای تولید کننده محصول ماست، تعیین جایگاه فعلی برند سون در کنار برندهای شاخص در این زمینه و در نهایت پیشنهاد جایگاه جدید جهت جایگاهیابی مجدد این برند به همراه ارائه راهکارهای موثر میباشد. با توجه به مدل جایگاهیابی برند واکر و با استفاده از تحقیقات گذشته، در تحقیق حاضر، به روش تحلیلی – پیمایشی (با استفاده از پرسشنامه)، با در نظر گرفتن چهار متغیر برندهای مورد استفاده مصرفکنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت و جایگاه فعلی آنها در کنار یکدیگر با استفاده از نقشههای ادراکی تعیین گردید. هرکدام از متغیرها، با توجه به تعاریف مربوط در بخش روش تحقیق در چندین سوال مطرح و از نمونه آماری تحقیق(شامل 384 نفر از مصرفکنندگان) که به روش نمونهگیری طبقه ای انتخاب شده بودند، ارزیابی گردیدند. در نهایت جایگاه مطلوب برای جایگاه یابی مجدد این برند تعیین و راهکارهای دستیابی به جایگاه جدید مشخص گردید.
- Abstract
- Brand positioning proposed by Ries & Trout for the first time in 1970 has been regarded as an important issue associated to brand. Indeed, with regard to various contributing factors, the company determines the brand position and transfers it to the customer’s mind via marketing tools. Brand positioning implies how to perceive a brand by the target market compared to the competitors. With regard to what aforementioned, it can say that brand positioning takes place in customer’s mind. Type of the activities of a company, type of communications, supply of goods and/or services, quality of products and the manpower working in the company and the rest of contributing factors can affect the brand position. The present research aims to identify the contributing factors in determining the brand position and the current position of brand Kalleh ‘SEVEN’ besides the rest of brands, and suggesting a new position for re-positioning of this brand together with representation of effective approaches. With regard to Walker’s brand re-positioning and previous studies, four variables associated to the brands used by the consumers were evaluated via analytic survey method, and their current position altogether was determined via perceptual maps. With regard to the definitions represented in research method, all the variables were proposed in several questions and evaluated. To sum up, the favorable position for re-positioning of this product was determined and the approaches to access the new position were specified.