عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه آموزش های ضمن خدمت باخلاقیت معلمان ابتدایی شهر کرج



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه آموزش های ضمن خدمت باخلاقیت معلمان ابتدایی شهر کرج" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 647;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70496
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    دانشجو
    راحله طوافی
    استاد راهنما
    سیدمحمد میرکمالی

    این پژوهش با هدف بررسی رابطه آموزشهای ضمن خدمت با خلاقیت معلمان ابتدایی شهر کرج انجام شد . روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است . جامعه آماری تحقیق برای آموزشهای ضمن خدمت و خلاقیت معلمان ابتدایی چهار ناحیه شهر کرج درسال تحصیلی 94-93 ، 4328 نفر می باشد . حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران ، 420 نفر درهردو پرسشنامه آموزشهای ضمن خدمت و خلاقیت بدست آمد . هردو پرسشنامه ضمن خدمت و خلاقیت محقق ساخته می باشند . ضریب پایایی آموزشهای ضمن خدمت با استفاده از آلفای کرونباخ ، 954/0 و خلاقیت 956/0 بدست آمد . به منظور تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از نرم افزار آماری SPSS و روشهای آماری توصیفی ( فراوانی ودرصد فراوانی ، میانگین و انحراف استاندارد ) وهمچنین آمار استنباطی ( ضریب همبستگی اسپیرمن ) استفاده شده است . نتایج تحلیل ها نشان دادکه بین آموزشهای ضمن خدمت و خلاقیت معلمان دبستانهای چهارناحیه شهر کرج رابطه معناداری وجود دارد . مولفه سیالی دارای بیشترین همبستگی با آموزشهای ضمن خدمت و مولفه های ابتکار و بسط دارای کمترین همبستگی می باشند .بین مولفه های سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار به لحاظ آماری با آموزشهای ضمن خدمت رابطه معنادار وجود دارد اما بین مولفه بسط با آموزشهای ضمن خدمت رابطه معنادار وجود ندارد . همچنین آموزشهای ضمن خدمت با میانگین 38/2 از نظر مطلوبیت درحد پایینی می باشد و خلاقیت با میانگین 06/3 دروضعیت نسبتا مطلوب قرار دارد .
    Abstract
    This study was carried out with the purpose of examining the relationship between in-service training and elementary teachers’ creativities in Karaj city. The method of this descriptive study was of correlation type. The statistical community of the research for in-service training and teachers’ creativity in elementary schools from four areas of Karaj city in academic year (1393-1394) is 4328 people. The sample size was gained by the use of Cronbach’s Alpha formula and 420 people in both questionnaires of in-service trainings and creativity was gained. Both of the in-service trainings and creativity questionnaires are researcher made. Reliability Coefficient of in-service training by the use of Cronbach’s Alpha 0/954 and creativity 0/954 were gained. In order to analyze the gained data from the statistical software ‘SPSS’ and statistical descriptive methods (frequency and frequency percentage, average and standard deviation and also inferential statistics, Spearman rank Reliability coefficient) are used. The results, of the analysis demonstrated that there is a meaningful relationship between in-service training and elementary teacher creativity of four areas of Karaj city. The fluid factor has the most correlation with in-service training, and innovation factors have the least correlation statistically. Statistically, there is a meaningful relationship between fluid flexibility and innovation factors and In-service training, but there is no relationship between expansion factor and In-service training.