عنوان پایاننامه
یادگیری ساختار نمود زبان انگلیسی توسط دانش آموزان ایرانی
- رشته تحصیلی
- زبانشناسی همگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شماره ثبت: 4021،;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65405
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- عبدالرضا سیاری
- استاد راهنما
- علی افخمی
- چکیده
- تحقیق حاضر، عوامل موثر در یادگیری ساختار نمود انگلیسی توسط فارسی زبانان را مورد مطالعه قرار میدهد.همچنین چالش ها و دشواری هایی که دانش آموزان ایرانی در یادگیری ساختار نمود انگلیسی با آنها روبرو میشوند را مورد بررسی قرار میدهد. به علاوه، به بررسی این موضوع میپردازد که آیا سطح توانش زبان آموزان تاثیری در سهولت یادگیری نمود ساختار زبان انگلیسی دارد. برای نیل به این اهداف،100 دانش آموز سطح توانش متوسط انتخاب شدند و در آزمون تعیین سطح آکسفورد شرکت کردند. دانش آموزان بر اساس نمره هایشان در آزمون تعیین سطح آکسفورد به دو گروه یکسان سطح متوسطه بالا و سطح متوسطه پایین مرتب شدند. بعد از آن، از دانش آموزان امتحان دستور زبان انگلیسی گرفته شد. نتایج این امتحان نشان داد که مهمترین عامل در یادگیری ساختار نمود زبان انگلیسی عوامل دخیل متغیر فراگیر و آموزشی می باشد. همچنین، تعمیم زبان اول به دوم و درک نادرست از نظام نمود زبان انگلیسی، دو عامل مهم از دشواری هایی بوده است که زبان آموزان با آن روبرو بوده اند. به علاوه، نتایج تحقیق نشان داده است که سطح تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ساختار نمود آنها تاثیر مستقیم و مثبتی داشته است. این بدین معنا است که دانش آموزان سطح متوسط بالا از دانش آموزان سطح متوسط پایین عملکرد بهتری داشته اند.
- Abstract
- The present study examined the main variables which affect the learning of English aspects Iranian by language learners and also the difficulties which language learners face in learning aspects. It also investigated whether the learners’ proficiency levels had any effect on learning of aspects. To do so, 100 intermediate EFL learners were selected as the participants of this study and were handed Oxford Placement Test (OPT). Based on the results of OPT test, the students were divided into two groups: lower-intermediate and upper-intermediate group. Immediately after that, the standard Aspect Test was administered. The results of the study revealed that the significant variables in learning of aspects were learner variables and instructional variables. Moreover, transferring the students’ mother tongue and misunderstanding the perfective and imperfective aspects were the main difficulties which Iranian students faced in learning of aspects. It also indicated that the students in upper-intermediate level group had better performances than lower-intermediate ones in learning of aspects.