بررسی عوامل موثر در تبادل دانش ضمنی بین بازار یابی و فروش و نقش آن در بهبود موفقیت بازاریابی(مورد مطالعه:شرکت بیمه آسیا)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی -مدیریت بازاریابی وصادرات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001849;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64968
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- سعید نیک پور
- استاد راهنما
- سید محمد باقر جعفری
- چکیده
- تغییراتی که به سرعت در محیط کسب و کار در حال وقوع میباشد، سازمانها را وادار میکند توان لازم را در جهت پاسخگویی سریع و مناسب به تحولات مذکور کسب نمایند تا بتوانند در محیط رقابتی موجود به حیات خویش ادامه دهند . هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر در تبادل دانش ضمنی بین بازاریابی و فروش و نقش آن در بهبود موفقیت بازاریابی میباشد . براین اساس مدل تحقیق نیز از متغیرهای عوامل فردی، سازمانی وتکنولوژیکی موثر در تبادل دانش ضمنی و موفقیت بازاریابی تشکیل شده است . نتایج حاصل از پژوهش که توسط پرسشنامه های توزیع شده میان 162 نفر از کارکنان شعب شرکت بیمه آسیا در شهر تهران و به کمک تحلیل عامل تاییدی و معادلات ساختاری بدست آمده ، نشان دهنده آن است که تبادل دانش ضمنی بین بازاریابی و فروش در بهبود موفقیت بازاریابی در حد مطلوبی تاثیر گذار است و همچنین میان عوامل فردی(تمایل به کمک دیگران،تعهد سازمانی،اعتماد میان فردی،ارتباطات میان فردی)، سازمانی(ساختار سازمانی،فرهنگ سازمانی،حمایت مدیر ارشد،پاداش سازمانی)، تکنولوژیکی(کاربرد تکنولوژی،دسترسی به تکنولوژی) و تبادل دانش ضمنی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد . در نتیجه همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته شده است.
- Abstract
- Changes that are occurring continuously in the business environment , make organizations obtain enough ability in order to respond quickly and appropriately to these evolutions and also continue living in current competitive environment . This study investigates factors affecting the Tacit knowledge exchange Between sales and marketing and It`s role in improving marketing success. Model of the study also consists of individual ,organizational and technological variables influencing Tacit knowledge exchange and marketing success respectively. The results which are based on 162 questionnaires distributed among employees in Branches of Asia Insurance company of Tehran and is obtained by means of factor analysis and structural equation modeling , indicated that tacit knowledge exchange Between sales and marketing has desirable effect on improving marketing success and there is also significant positive relationship between Individual(enjoyment in helping others, organizational commitment, interpersonal trust, interpersonal communications, Organizational(organizational structure, organizational culture, top management support, organizational reward), Technological(applying technology, accessing technology) factors and tacit knowledge exchange. Thus, all of the hypothesis of study are supported .