عنوان پایان‌نامه

برسی تاثیر توانمندی های مدیریتی براثر بخشی کارکنان مجتمع آموزشی صالح



    دانشجو در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "برسی تاثیر توانمندی های مدیریتی براثر بخشی کارکنان مجتمع آموزشی صالح" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 527;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69273
    تاریخ دفاع
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    مرتضی حنیفه
    استاد راهنما
    غلامرضا طالقانی

    ما در عصری زندگی می کنیم که اطرافمان را سازمانهای بزرگ فرا گرفته اند و ابعاد گسترده ای از نیازهای جوامع را پوشش می دهند. این سازمانها بدون برخورداری از مدیران موثر و کارآمد قادر به ادامه حیات در دنیای حرفه ای و تخصصی امروز نمی باشند. مدیران به مثابه هماهنگ کنندگانی متفکر و توانمند هستند که با قدرت و سرعت عمل، انبوه فرآورده های انسانی و صنعتی را هماهنگ می سازند. مهارت های فنی، انسانی و ادراکی مدیران در موفقیت سازمانها برای پرورش و توسعه مهارتها، استعدادها و خلاقیت کارکنان در راستای اهداف سازمانی نقش بسیار موثری دارند چرا که نیروی انسانی کارآمد و اثربخش تنها عنصر بی رقیب و غیرقابل جایگزین در عصر رقابتی امروز است. آیا بالارفتن این مهارتها و تواناییها در مدیران به همراه برخوردهای سازنده، اثربخشی کارکنان را نیز بالا برده است؟ این پژوهش درنظر دارد تاثیر مهارتهای مدیران بر اثربخشی کارکنان را در محیط های آموزشی به ویژه مدارس بررسی نماید. روش تحقیق پژوهش حاضر، توصیفی همبستگی و مبتنی بر تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری است. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است و روایی و پایایی آن مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، کارکنان و مدیران مجتمع آموزشی صالح غرب تهران بوده است و برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و تعداد نمونه با فرمول کوکران، 169 نفر انتخاب شدند که در نهایت با توجه به ریزش پرسشنامه تعداد بیشتری پرسشنامه پخش شد که در نهایت 200 پرسشنامه سالم مورد استفاده قرار گرفت. برای بررسی فرضیات و تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل 8.54 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیر مثبت توانمندی های مدیریتی بر اثربخشی کارکنان دارد، همچنین فرضیات فرعی نیز تائید شدند.
    Abstract
    We live in an era where large organizations have surrounded us and fulfill a wide range of community needs. Without effective managers, these organizations are unable to survive in this professional world. Managers are intelligent and capable coordinators who coordinate the masses of human and industrial products with power and speed of action. Technical, humane, and cognitive skills of managers have an effective role in the success of organizations, developing talents, as well as creativity of employees in line with the organizational objectives. The reason is that the efficient and effective human resource is the only unrivaled and irreplaceable element in today's competitive era. Does developing these abilities along with corrective feedbacks in managers raise employee effectiveness? This study aims to investigate the impact of manager skills on the effectiveness of employees in educational settings, especially at schools. The research method is descriptive correlational and is based on the structural equation modeling method. In order to evaluate the variables, standard questionnaires were employed and validity and reliability were confirmed. The study population comprised the employees of Saleh educational complex in West of Tehran and simple random sampling method was used and a sample of 169 individuals were selected through Cochran formula, where regarding the distribution of many questionnaires, only 200 acceptable questionnaires were returned. To evaluate the assumptions and data analysis, the structural equation modeling of LISREL 8.54 software was used. Results indicated a positive effect of managing abilities on employee effectiveness. Sub-hypotheses were also confirmed.