عنوان پایان‌نامه

ارزیابی تاثیر رایحه محیطی بر ارزیابی و یادآوری برندهای آشنا وناآشنا



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی تاثیر رایحه محیطی بر ارزیابی و یادآوری برندهای آشنا وناآشنا" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریتMBA - بازاریابی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70187
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محسن نظری

    حس بویایی به‌عنوان یکی از حواس پنج‌گانه انسان، یکی از مهم‌تریندریافت‌کننده‌های بدن و یکی از حساس‌ترین منابع شناخت و درک محیط است. این اهمیت تا جایی است که در پاره‌ای از موقعیت‌ها، کاربرد آن از حس بینایی نیز که به‌ظاهر، اصلی‌ترین منبع شناخت و ادراک از فضا است بیشتر می‌گردد. استفاده از رایحه را در علم بازاریابی می‌توان تحت نام بازاریابی حسی و همچنین تحت نام بازاریابی عصبی موردمطالعهقرارداد. تحقیق پیش رو، پژوهشی در ارتباط با بازاریابی رایحه‌ای و بررسی مطالعات انجام‌شده در این موضوع می‌باشد. این تحقیق اولین پژوهش علمی در حوزه بازاریابی رایحه‌ای در ایران بوده ومبدا مناسبی برای ادامه گسترش تحقیقات در این زمینه می‌باشد.تأثیر مثبت رایحه محیطی مطلوب بر ارزیابی افراد از برندها خصوصاً برندهای ناآشنا و همچنین تأثیر آن بر افزایش توان بهخاطر آوری افراد از برندهایی که در فضای دارای رایحه محیطی مطلوب با آن‌هاروبه‌روشده‌اند، از اهداف پژوهش و نتایجتأییدشده آزمون انجام‌شده در این تحقیق است. این نتیجه در واقع تقویت‌کننده فرضیات پیشین می باشد.لازم به ذکر است که روش اجرای این آزمون از نوع نیمه آزمایشگاهی است.
    Abstract
    ندارد