عنوان پایاننامه
بررسی رابطه هوش اخلاقی با رهبری تیمی و اثر بخشی سازمانی در جهاد دانشگاهی شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 203;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64693
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- میترا صادقی تبار
- استاد راهنما
- سیدمحمد میرکمالی
- چکیده
- هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه هوش اخلاقی با رهبری تیمی و اثربخشی سازمانی در جهاد دانشگاهی شهر تهران بوده است. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان جهاد دانشگاهی شهر تهران به تعداد 4000 نفر بوده، که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب، حجم نمونه 350 نفر انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005) با پایایی(87/0)؛ پرسشنامه رهبری تیمی کیم(2003) با پایایی(94/0) و پرسشنامه اثربخشی سازمانی تالکوت پارسونز با پایایی(81/0)، استفاده شده است که روایی محتوا و سازه آن ها نیزمورد بررسی و تایید قرار گرفت. نتایج تی تک نمونه ای نشان داد، هوش اخلاقی، رهبری تیمی و اثربخشی سازمانی بالاتر از حد متوسط بوده است. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد هوش اخلاقی با رهبری تیمی (36/0) و با اثربخشی سازمانی(35/0) در سطح آلفای 01/0رابطه مثبت و معناداری داشته است. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد، از میان مولفههای هوش اخلاقی، "اهمیت دادن خودجوش به دیگران"، "راستگویی" و "پایبندی به عهد" با اثربخشی سازمانی و "اهمیت دادن خودجوش به دیگران"، "راستگویی"، "پایبندی به عهد"و"استقامت و پافشاری برای حق" بارهبری تیمی، همبستگی چندگانه معنی داری داشته است. نهایتا "تشخیص استعداد دیگران"،"احترام"،"مصالحه و سازش"، "خودکنترلی" و"ارتباطات" به عنوان مولفه های رهبری تیمی با اثربخشی سازمانی همبستگی چندگانه معنیداری داشته است.
- Abstract
- The aim of this study was to investigate the relationship between moral intelligence with leadership team and organizational effectiveness in ACECR in the University of Tehran . The present research is a descriptive method of the Correlation type. The statistical community were the staffs of ACECR in Tehran which included 4000 that by using Cochran's sampling formula and stratified sampling method with proportional allocation, a sample of 350 was selected. For data collection , the moral intelligence questionnaire of Lennick and Kiel With the reliability of 0/40, kim's team leadership questionnaire with reliability of 0/78 and organizational effectiveness questionnaire of Talcott Parsons with reliability of 0/81 were used which Content validity and their structure was also reviewed and approved. the results of T of One example showed that moral intelligence, team leadership and organizational effectiveness have been above average. The results of Pearson correlation coefficient also showed that moral intelligence with team leadership (0/36) and with organizational effectiveness (0/35) at alpha level of 0/01 has had significant positive relationship. The results of stepwise regression showed that among the components of moral intelligence, "the importance of Spontaneous to others", "honesty" and "adherence to the covenant " with organizational effectiveness and team leadership, and" perseverance and persistence for the right " just with team leadership has a significant multiple correlation. Finally, " the reconciliation of other talent", "respect", and" Compromise "," self-control "and" communication "as the components of team leadership with organizational effectiveness has a significant multiple correlation.