عنوان پایاننامه
بررسی وضعیت انتخاب رشته علوم تربیتی توسط دانشجویان دانشگاههای دولتی این رشته در کنکور سراسری سال ۱۳۸۶
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40558;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1413ع
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۸۷
- دانشجو
- اسرافیل علاء
- چکیده
- هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت انتخاب رشته علوم تربیتی در بین پذیرفته شدگان این رشته در آزمون سراسری سال 1386 بود نمونه آماری این تحقیق 1311 نفر (کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاههای سراسر کشور ) بودند که وضعیت انتخاب رشته آنان مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که نمره کل پذیرفته شدگان رشته نسبت به برخی از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی در سطح پایین تری قرار دارد. و هر چند از نظر اولویت انتخاب رشته بیشترین فراوانی مربوط به ردیفهای سوم و ششم بوده است، ولی دارای رتبههای بین 15000 تا 25000 میباشند. پذیرفته شدگان دختر در این رشته بیشتر از پسران و از لحاظ علمی نیز قویتر بودند.آزمونهای آماری نشان از وجود تفاوت معنا دار در این دو گروه (جنسیت) داشته است. همچنین از لحاظ سهمیه پذیرش نیز ، بیشترین پذیرفته شدگان از منطقه 3 بوده اند. همچنین وضعیت علمی پذیرفته شدگان از لحاظ نمره کل، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و معدل در کلیه دانشگاهها که در دوره روزانه در رشته علوم تربیتی پذیرش داشته اند بررسی شده است. روش تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها جزو تحقیقات توصیفی و خاصاً روش تحلیلی – اسنادی میباشد.
- Abstract
- This research was conducted with the line of investigating on the position of choosing academic course for study in the university by students accepted in education in 2008 entrance exam. Number of accepted students for education was 1311 all of them were considered in this study. Findings of the research indicated that total scores gained by these Students in general were lover than that of some other academic courses of human Science The most orders of these students were between 15000 and 25000 most of the accepted students were from sector three. There was significate gender difference between accepted students. Number of accepted female students was higher than male students. The academic positions of accepted students were also considered from various points of views.