عنوان پایاننامه
ارزیابی جامع برنامه های کاربردی همراه براساس شاخصهای کلیدی عملکرد
- رشته تحصیلی
- مهندسی فناوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: E 2465;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63617
- تاریخ دفاع
- ۰۳ تیر ۱۳۹۳
- دانشجو
- میثم مهاجر
- چکیده
- در سالهای اخیر، تلفن همراه به یکی از پرکاربردترین وسایل ارتباطی تبدیلشده است. اهمیّت این مسئله با ظهور تلفنهای همراه هوشمند و برنامههای کاربردیِ تلفن همراه نمود بیشتری پیدا کرده است. نکتهای که در این حوزه باید مدنظر قرار داد، رقابت برای جذب کاربران بیشتر برای استفاده از یک سرویس یا برنامه ی کاربردی تلفن همراه است. می توان گفت یکی از مهمترین پارامترهای تأثیرگذار در این حوزه، تجربه ی کاربران در استفاده از یک برنامه ی کاربردی است؛ زیرا درنهایت، این کاربر است که برنامه را گزینش و از آن استفاده میکند. در این پژوهش به تعریف و بررسی شاخصهای کلیدی عملکرد (پارامترهای ذهنی ) در حوزهی برنامههای کاربردی تلفن همراه و شناسایی نحوه ی ارتباطِ این شاخصها با پارامترهای عینیِ قابلاندازهگیری پرداخته می شود. برای این منظور، ابتدا پارامترهای عینی و ذهنیِ مرتبط تعریف شده و پس از جمعآوری دادههای موردنیاز در هر حوزه، به بررسی ارتباط میان این پارامترها پرداخته میشود. پارامترهای ذهنی به وسیله ی پرسشنامه از تعدادی کاربر برنامههای کاربردی تلفن همراه و پارامترهای عینی به طور متناسب و نوعاً براساس یک ابزار پایشِ استقراریافته در تلفن همراه، تعریف و کمی می شود. درنهایت با استفاده از نتایج بهدستآمده، میتوان به سؤالاتی در مورد ارزیابیِ میزان موفقیّت برنامههای کاربردی تلفن همراه پیش از عرضه به بازار پاسخ داد. واژههای کلیدی: Study Lipase Immobilization of lipase on functionalized magnetic nanoparticles and its application in transesterification
- Abstract
- Mobile phone applications business has been growing steadily over the past decade. We witness fierce competition among application developers in different markets. The principle success factor in this field is the quality of experience of using an application, because ultimately, it is the user who selects and uses the application. In this study, we quantify mobile applications subjective quality of experience and identify the related objective measures. After collecting the required data in each area, we investigate the relationship between these parameters. We collect the subjective data by a survey from a group of mobile application users. Furthermore, we collect some of the objective data based on a monitoring tool which is installed on the mobile phone. Finally, using the obtained results, important questions regarding evaluation of mobile applications are answered prior to their release to market. Keywords: Mobile Application, Quality of Experience, Subjective Measure, Objective Measure, Evaluation