عنوان پایاننامه
پژوهش در کتاب های آموزش زبان فارسی و ارزیابی مقوله های دستوری آن جهت آموزش آسان به غیر فارسی زبانان
- رشته تحصیلی
- زبان و ادبیات فارسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شماره ثبت: 3053،;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63471
- تاریخ دفاع
- ۰۴ تیر ۱۳۹۳
- دانشجو
- محمد الخن
- استاد راهنما
- علی اصغر باباسالار
- چکیده
- آموزش زبان فارسی به آموزش قواعد دستوری توجه خاصی نشان سابقه رویکردهای آموزش زبان نشان می¬دهد که با وجود فراز و فرودهای جایگاه آموزش دستور، این حوزه از زبان همواره طرفداران خود را داشته است و امروزه اغلب رویکردها اهمیت و ضرورت آموزش و سنجش قواعد دستوری یک زبان را بدیهی می-دانند. در کتاب¬های آموزش زبان فارسی نیز آموزش دستور جایگاه ویژه¬ای را به خود اختصاص داده است. بیشتر کتاب¬های داده¬اند. برخی از این کتاب¬ها تنها با هدف آموزش دستور به نگارش در آمده¬اند و در موارد دیگر نیز آموزش قواعد دستوری و فعالیت¬های مربوط به تقویت و سنجش یادگیری دستور حجم زیادی از مطالب را در بر می¬گیرد. عنوان این پایان نامه پژوهش در کتاب¬های آموزش زبان فارسی وارزیابی مقوله¬های دستوری آن جهت آموزش آسان به غیر فارسی¬زبانان است. در این پژوهش، سه عنوان کتاب از مجموع? کتاب¬های آموزش زبان فارسی از منظر وضعیت آموزش دستور بررسی شده¬اند. این رساله از پنج فصل تشکیل می¬شود. فصل اول: به بیان کلیاتی همچون طرح مسأل? آموزش دستور، ضرورت آموزش دستور در کتاب¬های آموزشی، پرسش¬ها و فرضیه¬های پژوهش اختصاص دارد. فصل دوم: به پیشین? پژوهش پرداخته شده است. فصل سوم: به روش تحقیق پژوهش حاضر اختصاص دارد. فصل چهارم: در این فصل داده¬های استخراج شده بر اساس شاخص¬های معرفی شده در فصل سوم، در سه بخش توصیف و تحلیل شده است. فصل پنجم: این فصل شامل دو بخشِ نتیجه¬گیری و پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده است.
- Abstract
- ندارد