عنوان پایان‌نامه

بررسی و مقایسه برنامه درسی رسمی ، تجربه شده و پنهان درس تربیت بدنی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر کرد



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی و مقایسه برنامه درسی رسمی ، تجربه شده و پنهان درس تربیت بدنی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر کرد" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73448;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73448;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2430;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2430
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    تحقیق حاضر، به مقایسه برنامه درسی رسمی، تجربه شده و پنهان درس تربیت بدنی دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر شهرکرد پرداخته است. با توجه به ماهیت موضوع، روش پژوهش کمی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر شهرکرد می باشد. نمونه از طریق نمونه گیری طبقه ای و تعداد نمونه از طریق نمونه گیری تصادفی محاسبه گردید و برابر با 357 نفر می باشد. جمع آوری داده ها در این پژوهش به وسیله پرسشنامه محقق ساخته، آزمون مهارتی بست ایفرد و چک لیست مهارت استفاده شده است. روایی صوری توسط استاد راهنما و دبیران این درس و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ که برای پرسشنامه 88/. a= و برای چک لیست 86/. a= بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد میزان تحقق اهداف در حیطه شناختی پایین تر از حد متوسط بوده و دانش آموزان به 7/49 درصد از اهداف دست یافته اند، در حیطه عاطفی میزان تحقق اهداف بیشتر از حد متوسط بوده و دانش آموزان 6/84 درصد از اهداف دست یافته اند. در حیطه مهارتی میزان تحقق اهداف بیشتر از حد متوسط بوده و دانش آموزان به 6/66 درصد از اهداف دست یافته اند و همچنین نتایج نشان می دهند از نظر دانش آموزان در درس تربیت بدنی، 8/80 درصد از مولفه های برنامه درسی پنهان مورد بررسی تاثیر می پزیرند.
    Abstract
    Exploring of the formal & experienced and hidden curriculum in physical education in secondary school male students of Shahrekord city Abstract this study, Exploring and comparison of the formal & experienced and hidden curriculum in physical education in secondary school male students of Shahrekord city. Due to the nature of the subject, quantitative research method (descriptive survey) is used. The population in this study is the first high school students of Shahrekord city. Sample was done through the Stratified sampling and the sample size was calculated through the Morgan Krejcie equal to 357. The data in this study is Collectted by questionnaire, best Efred skill test and check list of skills. Validity was tested by supervisors and teachers of the course and its reliability using Cronbach's alpha for the questionnaire, 88% a = and Czech list 86% a =, respectively. The results showed that the realization of objectives at the cognitive domain was lower than average, at the domain view, The findings showed that the realization of objectives are higher than average, and students have achieved a significant amount of these objectives, in terms of skill domain, the findings showed that the realization of objectives is More than average and students have achieved a considerable amount of objectives ،As well as the results show that the influence of the hidden curriculum of physical education. Keywords:physical education - curriculum - hidden curriculum - first high school male students