عنوان پایاننامه
بررسی رابطه آشنایی با فرایند های مدیریت دانش با عملکرد شغلی کارشناسان آموزش دانشگاه تهران
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74041;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2446;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74041;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2446
- تاریخ دفاع
- ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- هاشم ادیبان
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- هدف پژوهش حاضرر بررسری رابطهای فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد شرغلی کارکنان در دانشگاه تهران می باشد، نمونه پژوهش شامل 105 نفر از کارکنان دانشگاه تهران)21مردو84زن( از روش نمونه گیری تصرادفی سراده به وسریله فرمول کوکران تدیی شرد، دادههای پژوهش با اسرتفاده از فهرست وارسی عملکرد و پرسشنامه مدیریت دانش گردآوری شد، تجزیه تحلیل اطالعات با استفاده از روش های آماری)Tمسرررتقل، تحلیل واریانی، یوم وایتنی، ضرررریت همبسرررتگی پیرسرررون و میانگی آزمونT ،انحراف استاندارد وآزمون توکی(انجام شد، یافتههای پژوهش نشان داد که وضدیت مدیریت دانش در بی کارکنان پایی تر از میانگی فرضررری)3 )و عملکرد شرررغلی با تر از میانگی می باشرررند و برر سی میزان مدیریت دانش و عملکرد شغلی در بی متغیرهای جمدیت شناختی: جنی، س ، مدرک تحصیلی و سابقه خدمت تنها متغیر س با مدیریت دانش و س و جنسیت با عملکرد شغلی تفاوت مدنا داری را ن شان داد، همچنی نتایج ضریت همب ستگی بی مولفههای مدیریت دانش با مولفههای عملکرد شرررغلی تنها مولفه کسرررت دانش با مولفههای عملکرد شرررغلی)عملکرد وظیفهای و زمینهای(رابطهای مدناداری داشت و بی دیگر متغییرها رابطهای مدناداری یافت نشد. واژه گان کلیدی: مدیریت دانش، عملکرد شغلی، متغیرهای جمدیت شناختی.
- Abstract
- Understanding the relationship management processes, knowledge and job performance of the teaching staff at the University of Tehran The present study is going to evaluate the relation between knowledge management processes and job performance of employees in university of Tehran. The research’s sample includes 105 employees of Tehran university (21 men and 84 women) using the random sampling and applying the Cochran formula. Besides, research’s data was gathered through performance appraisal checklist and knowledge management questionnaire. The analysis of information was done by using statistical methods (T -test, Anova , U Whitney, mean and Pearson correlation coefficient). The findings of the study showed that the situation of knowledge management among employees is lower than the supposed mean and that the job performance is above average. Evaluation of knowledge management and job performance among demographic variables: gender, age, educational level and history of serving demonstrated that only the age with knowledge management and also age, sex with job performance showed a significant difference. The results of the correlation coefficient between the components of the Knowledge Management and those of job performance indicated that the only significant correlation was found between the component of knowledge acquisition and the components of job performance (task and context performance) and among other variables no significant correlation was discovered. Key words: knowledge management, job performance, demographic variables.