عنوان پایان‌نامه

تاثیر برند داخلی بر عملکرد برند با توجه به نقش میانجی متغیرهای شناسایی برند، تعهد برند و وفاداری برند در کارکنان یکی از بانک های تجاری




    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73965;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73965;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002274;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002274
    تاریخ دفاع
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    علی حمیدی زاده

    چکیده : امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آن ها را در جهت ایجاد ارزش بیش تر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می نماید.برند داخلی یک تئوری جدید در حوزه منابع انسانی است که سازمان ها از طریق به کار گیری آن به ایجاد راهی برای شناسایی ارزش های مشترک میان سازمان و کارکنان کمک می نماید.در این پژوهش محقق سعی نموده به بررسی تأثیر گذاری برند داخلی بر عملکرد برند با توجه به نقش میانجی تعهد برند،هویت برند،و وفاداری برند را مورد بررسی قرار می دهد.روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی- همبستگی بوده برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است و تعداد نمونه مورد نظر 210 نفر از کارکنان بانک مسکن شعب استان زنجان صورت پذیرفته است.هم چنین برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات و مدل تحقیق از یک شیوه تحلیل استفاده شده است.یافته های پژوهش نشان می دهد،برند داخلی بر هویت برند،وفاداری برند و عملکرد برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.هم چنین وفاداری برند بر عملکرد برند و تعهد برند بر وفاداری برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.ولی برند داخلی نتوانسته است تأثیر مثبتی بر روی تعهد کارکنان بگذارد و هم چنین هویت برند بر عملکرد برند و تعهد برند بر عملکرد برند تأثیر مثبت و معناداری نداشته است. کلید واژه:برند داخلی،عملکرد برند،تعهد برند،هویت برند،وفاداری برند
    Abstract
    Abstract Nowadays, brand is a strategic necessity for organizations, which helps them to promote value for customers and create stable competitive advantages. Internal brand is a novel theory in the area of human resources, employed by organizations to find a solution to realize mutual values between the organization and employees. In this work, regarding the intermediate role of brand commitment, brand identity, and brand loyalty, the researcher has tried to assess the effectiveness of internal brand on brand performance. The research method was based on the descriptive survey – correlation, simple random sampling method is used as a sampling method, and a total of 210 employees of the city of Zanjan’s Maskan Bank branches have been sampled. Furthermore, to analyze the data and test hypotheses and research model an analytic method has been used. The findings show that internal brand has positive and significant effect on brand identity, brand loyalty and brand performance. Additionally, the brand loyalty and brand commitment have important and positive influences on brand performance and brand loyalty, respectively. But internal brands have not been able to positively impact on employees’ obligations, and also brand identity and brand commitment have not had significant positive impact on brand performance. Keywords: internal brand, brand performance, brand commitment, brand identity, brand loyalty