عنوان پایان‌نامه

شناسایی ویژگی های برنامه های کاربردی موبایل به عنوان خدمات ارزش افزوده والویت بندی آنها ازنظرگردشگران خارجی



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی ویژگی های برنامه های کاربردی موبایل به عنوان خدمات ارزش افزوده والویت بندی آنها ازنظرگردشگران خارجی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79656;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79656
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدابوالقاسم میرا

    گردشگری از طریق تلفن همراه حدود یک دهه است که ظهور پیدا کرده است. امروزه استفاده از تلفن همراه محدود به استفاده از تماس تلفنی یا ارسال پیامک نمی‌شود. هدف اصلی این پژوهش شناسایی ویژگی‌های نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه به عنوان خدمات ارزش افزوده و الویت‌بندی آنها از دیدگاه گردشگران خارجی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات، توصیقی-پیمایشی است . جامعه آماری، گردشگران ورودی به ایران هستند و برای تحلیل سوالات پژوهش استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق، 384 پرسشنامه درست جمع‌آوری گردید که با از نرم‌افزار SPSSو Lisrel مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد که از بین یازده ویژگی بیان شده برای ایجاد ارزش افزوده از طریق نرم‌افزارهای کاربردی موبایل تنها سه ویژگی پیگیری مشکلات بعد از سفر، امکان خرید به صورت آنلاین و پر کردن فرم نظر سنجی درباره سفر خدمات ارزش افزوده محسوب نمی‌گردند.
    Abstract
    It’s been nearly a decade that tourism through mobile phones has been emerged. Now a days the use of mobile phones is not limited to the use of a phone call or texting. The main purpose of this research is to identify the characteristics of mobile applications as value-added services and prioritize them from foreign tourists’ point of view. This study is an emperical research. The statistical population of the survey are the incoming traveleres to Iran. 384 questionnaires have been distributed among them and LISREL and SPSS have been used to analyse the results. The findings revealed that among all mentioned characteristics for creating value added services by use of mobile applications, only these three features 1) Prosecuting the occurred problems during their stay at the time they had returned to their own country 2) On-line purchase 3) Filling in feedback form are not considered as value added services.