عنوان پایان‌نامه

واکاوی آسیب های اجتماعی آموخته شده (برنامه درسی پنهان ) در مدارس متوسطه شهر فامنین : یک پژوهش پدیدار شناختی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "واکاوی آسیب های اجتماعی آموخته شده (برنامه درسی پنهان ) در مدارس متوسطه شهر فامنین : یک پژوهش پدیدار شناختی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72764;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2408;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72764;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2408
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سعید صفائی موحد

    چکیده پژوهش حاضر، با هدف شناسایی آسیب های اجتماعی برگرفته از برنامه درسی پنهان در مدارس متوسطه شهر فامنین انجام شده است. با توجه به ماهیت موضوع روش پژوهش، کیفی و از نوع مطالعه موردی می باشد. اطلاع رسان های این پژوهش معلمان و دانش آموزان دبیرستان مدرسه امام صادق (ع) هستند. نمونه این پژوهش ابتدا از طریق نمونه گیری موارد بحرانی، که اطلاع رسان های اصلی از بین دانش آموزان مدرسه انتخاب شدند و سپس از طریق نمونه گیری گلوله برفی، تعداد بیشتری از اطلاع رسان ها گزینش شدندکه تعداد آن ها برابر با 18 نفر می باشند. داده های مطالعه از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری شده، پس از پیاده سازی و کد گذاری، مقوله بندی و تحلیل شدند. مرحله جمع آوری داده ها در مصاحبه سیزدهم به اشباع رسید و پنج مصاحبه دیگر برای تایید نتایج به دست آمده، انجام شد. برای اعتبار سنجی از روش های تحلیل موقعیت، باز بینی اعضا و حداقل مداخله در توصیف مورد استفاده قرار گرفت. طبق نتایج به دست آمده، از نظر شرکت کنندگان، دانش آموزان در حد بالایی تحت تاثیر اجتماع همسالان و روابط بین آن ها می باشند. علاوه بر این دانش آموزان از تجارب یک دیگر استفاده می کنند و آن ها به مقدار قابل توجهی تاثیر پذیری از برنامه درسی پنهان دارند. واژگان کلیدی آسیب های اجتماعی، برنامه درسی پنهان، دانش آموزان پسر متوسطه
    Abstract
    Abstract This study aims to identify social problems from hidden curriculum in secondary schools in Famenin city. Given the nature of this research, a case study is qualitative. Notification of this research school teachers and high school students from Imam Sadiq (AS). First, through sampling of crisis, that key informants from the school were selected through snowball sampling, a larger number of informants’ selection number of 18 persons. The data collected using semi-structured interviews, after the implementation and coding, categorized and analyzed. In an interview to saturate the thirteenth stage of data collection, and five other interviews to confirm the results was performed. For validation of methods to analyze the situation, it was used to describe the review of members and minimum intervention. According to the results, in terms of participants, students at the upper limit and the relationships between them are influenced by peer community. In addition, students can use each other's experiences, and they are significantly affected by the hidden curriculum. Keywords social damages, hidden curriculum, male students of secondary school