بررسی تاثیر بازاریابی پارتیزانی بر تصمیم خرید گردشگران داخلی (مورد مطالعه: صنایع دستی)
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73992;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002287;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73992;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002287
- تاریخ دفاع
- ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- نیوشا تدریسی
- استاد راهنما
- آصف کریمی
- چکیده
- با توجه به نقش بازاریابی در تصمیم خرید مصرفکنندگان، ابزارهای بازاریابی پارتیزانی میتوانند بهعنوان رویکردی موثر، خلاقانه و انعطافپذیر در راستای تاثیر بر تصمیم خرید گردشگران به کار گرفته شود. هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی تاثیر بازاریابی پارتیزانی بر تصمیم خرید گردشگران داخلی برای محصولات صنایعدستی است. روش انجام تحقیق ازلحاظ هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمی و از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه¬ی آماری تحقیق، شامل گردشگران داخلی است که حداقل یک مرتبه تجربه¬ی خرید محصولات صنایعدستی را داشتهاند. به¬منظور بررسی فرضیه¬های تحقیق، تعداد 400 پرسشنامه¬ در مهرماه و آبان ماه 1394 به¬صورت اینترنتی و از طریق ایمیل و شبکه¬های اجتماعی توزیع و تعداد 384 پرسشنامه-ی قابلقبول مورد تحلیل قرار گرفت. تجزیه تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار AMOS 23 انجامشده است. نتایج تحقیق نشان داد که بازاریابی پارتیزانی و ابزارهای آن شامل بازاریابی ویروسی، بازاریابی محیطی و بازاریابی پنهانی بر تصمیم خرید گردشگران داخلی برای محصولات صنایع¬دستی تأثیر مثبت و معنیداری دارد. کلمات کلیدی: بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی محیطی، بازاریابی پنهانی، تصمیم خرید، گردشگران داخلی، محصولات صنایعدستی.
- Abstract
- With regard to the role of marketing in consumer purchase intention, guerrilla marketing tools can be used as an effective, flexible and creative approach in order to influence the tourists’ purchase intention. The purpose of this study is investigation the effect of guerrilla marketing on domestic tourists' purchase intention for handicrafts products. Methodology of research in terms of purpose is practical and the type of data is quantitative and the method of data collection is descriptive survey-based and correlational. The study population includes domestic tourists with at least once experience of purchasing handicraft products. In order to investigate the hypothesis, 400 questionnaire were distributed through October and November 2015 via internet and through email and social media and 384 acceptable questionnaire were analyzed. Equation modeling and correlational analysis were used to analyze the data using AMOS.23 software. The findings shows that guerrilla marketing and its tools containing viral marketing, ambient marketing and ambush marketing would have significant positive impact on domestic tourists' purchase intention for handicrafts products Keywords: Guerrilla marketing, Viral marketing, Ambient marketing, Ambush marketing, purchase intention, domestic tourists, handicrafts products