عنوان پایان‌نامه

«بررسی تأثیر ابزارهای تبلیغات آنلاین در خرید خدمات گردشگری (مورد مطالعه: مسافران تهرانی تورهای خارج از کشور)»



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "«بررسی تأثیر ابزارهای تبلیغات آنلاین در خرید خدمات گردشگری (مورد مطالعه: مسافران تهرانی تورهای خارج از کشور)»" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81138;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81138
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت بعنوان یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده بازاریابان قرار گرفته است و تبلیغات اینترنتی، از پرکاربردترین روش های استفاده از اینترنت شده که با توجه به نقش اطلاعاتی آن جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری پیدا کرده است. با توجه به این نکته مهم؛ در این پژوهش، به شناسایی ابزارهای مناسب تبلیغات آنلاین در صنعت گردشگری برای مسافران ایرانی پرداخته شد. بنابراین هدف اصلی این پژوهش، سنجش و تعیین ابزارهای تاثیرگذار بر خرید خدمات گردشگری بود..روش تحقیق در این پ‍ژوهش، پیمایشی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه گردشگران و مسافران تورهای خارجی در استان تهران در بازه زمانی دو ماهه آذر و دی ماه 94 بودند که از 406 نفر آنان به روش نمونه‌گیری تصادفی و بوسیله پرسش‌نامه نظرسنجی به عمل آمد. به منظور بررسی اعتبار پرسش‌نامه از ضریب آلفا و به منظور بررسی روایی آن از نظرات خبرگان استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل فرضیه‌های پژوهش تحلیل رگرسیون چندگانه خطی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که تبلیغات ایمیلی در رفتار خرید خدمات گردشگری تاثیر ندارد. همچنین تاثیر متغیرهایی همچون تبلیغات بنری، تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو در رفتار خرید خدمات گردشگری مثبت و معنادار به دست آمد.
    Abstract
    With the development of Information Technology, Internet has became as the most important tool for tourism marketing and the use of this tool has became prevalent in marketing of tourism related products. Considering this importance, this research aimed at identification of approperate internet based tools to advertise tourism products for foregn Iranian passengers. Thus the main objective of this ersearch was the evaluation of these tools among Iranians. The methodology of this study was correlational. To verify the relibility of questionarrie alpha coefficient was In order to analyze the hypothesis of multiple linear regression analysis was selected. The results showed that email advertising does not affect the buy behavior of tourism servicesand banner ads, social network advertising and search engine advertising had positive impact on buying tourism services. Keyword: Internet, online advertisingm Tourism, Buy behaviout