عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر روشهای ترفیع فروش بر رفتار خرید آنی مصرف کنندگان در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر روشهای ترفیع فروش بر رفتار خرید آنی مصرف کنندگان در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریتMBA - بازاریابی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72864;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72864
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    دانشجو
    محمد اقدسی
    استاد راهنما
    امیر خانلری

    ترفیع فروش، که یکی از عناصر کلیدی آمیخته تبلیغاتی می باشد، به طور گسترده ای توسط مدیران بازاریابی برای رقابت و حفظ مزیت رقابتی مورد استفاده قرار می گیرند که این امر با افزایش فروش با تحریک تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان صورت می گیرد. خریدهای آنی نیز در توسعه قدرت رقابت پذیری در بازارهای مصرفی، ارزشی حیاتی دارند. از این رو، شناخت و بهبود عوامل تسهیل کنند? خرید آنی نقش بسزایی در افزایش سودآوری خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای دارد. در این پژوهش برآنیم که ضمن بررسی تکنیک های مختلف ارتقاء فروش جدید که مورد استفاده واحد های بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای هستند، تأثیر این تکنیک های را بر روی رفتار خرید آنی مصرف کنندگان بررسی کنیم. پنج تکنیک مهم ترفیع فروش که بر روی خرید آنی تأثیر می گذارند در این پژوهش تخفیف و پیشنهاد تخفیف، بن خرید، برنامه های وفاداری، بسته قیمت و مسابقات در نظر گرفته شده اند. این پژوهش از دید هدف، کاربردی، از دیدگاه نوع داده ها، کمی و از نظر شیو? گردآوری داده ها، توصیفی پیمایشی است که نتایج حاصله بر اساس پرسشنامه ای که در اختیار مشتریان فروشگاه های افق کوروش تهران قرار گرفت، تحلیل و تفسیر بر روی این داده ها انجام گرفت. جامعه آماری را کل مشتریان فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش می باشند، و با این توصیف حجم جامعه نامعلوم در نظر گرفته شد و از فرمول کوکران برای حالتی که حجم جامعه نامعلوم باشد حجم نمونه 384در نظر گرفته شد. برای نمونه گیری نیز از روش نمونه گیری در دسترس استفاده می شود. به منظور بررسی ارتباط بین مفاهیم مورد مطالعه و ابعاد آنها، از تحلیل عاملی تأییدی و برای بررسی فرضیه های پژوهش، از رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد.
    Abstract
    Sales promotion, which is one of the key elements of promotional mix, is being used widely by the marketers to compete and sustain the competitive advantage and in turn increase the sales by stimulating the consumers’ purchase decision. This present research work has made an effort to identify the various sales promotion techniques and the order by which they influence the consumers’ decision making towards apparels. Five important sales promotion techniques namely, Rebate & Discount offer, Coupon, Loyalty Programs, Price Packs and Contests are considered in this research. A self-administered questionnaire is prepared and total of 110 respondents are interviewed with it. Using the SPSS tool, the collected data is analyzed and it is found that Rebates & Discount offer and Loyalty programs have significant relationships towards the impulse buying behavior at Bangalore. Keywords: Sales promotion, Impulse buying behavior, Rebates & discount offer, Loyalty programs