عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر جو اخلاقی بر کیفیت زندگی کاری با میانجی گری متغیر سلامت سازمانی در ادارات ستادی بانک ملت
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73716;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73716
- تاریخ دفاع
- ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
- دانشجو
- سهیلا سلیمی
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- محیط کار امروز،محیطی رقابتی همراه با فعالیت های متنوع و پیچیده است.برای اینکه سازمان ها بتوانند در چنین محیطی فعالیت کنند و اهداف خود را تحقق بخشند، نیازمند استراتژی های مناسبی برای بخش های مختلف هستند.منابع انسانی، اجراکننده این استراتژی ها و عامل اصلی و حیاتی در موفقیت سازمان هستند.بنابراین توجه دقیق به عواملی چون نوعدوستی، احترام به قوانین سازمان و جامعه، احترام به اصول اخلاقی، احترام به باورهای اخلاقی و تمرکز بر منافع فردی، نقش حمایتکنندگی مدیر، مشخص کردن استانداردهای دقیق عملکردی برای کارکنان، تهیه منابع مورد نیاز کار، ایجاد اعتماد و اطمینان، توانایی کارکنان برای موفقیت در یادگیری، جبران خدمت کافی و منصفانه، شرایط کاری امن و سالم، توسعه استعدادهای انسانی، فرصت برای امنیت و رشد مداوم در آینده، انسجام اجتماعی در سازمان، رعایت انصاف و ضابطهمندی در ارتقای شغلی، ایجاد تعادل میان کار و زندگی و ارتباط اجتماعی زندگی شغلی و ... که از ابعاد جو اخلاقی، سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری هستند، بسیار مؤثر میباشد. براساس آنچه گفته شد، هدف اصلی این تحقیق "بررسی تأثیر جو اخلاقی سازمان بر کیفیت زندگی کاری با اثر میانجی سلامت سازمانی در ادارات ستادی بانک ملت".400 پرسشنامه در بین کارکنان بانک ملت توزیع شد. روش تحقیق این پژوهش، روش توصیفی- همبستگی بود. همچنین روش نمونه گیری مورد استفاده، نمونهگیری تصادفی در دسترسبود. برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ، برای بررسی روایی از روش محتوایی وبرای تحلیل داده¬ها از روش همبستگی اسپیرمن و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان می دهد که جو اخلاقی بر کیفیت زندگی کاری تأثیر مثبت و معناداری دارد اما سلامت سازمانی تعدیلگر این رابطه نمیباشد.
- Abstract
- Today's work environment is global and competitive with complex and different activities. In order that organizations can work in such environments and to realize their goals, they need to appropriate strategies for different parts of themselves. Human resources or human capital, implement these strategies and they are critical factor to be success of the organization. So, Careful attention to factors such as altruism, respect for the laws of organization and society, respect for ethical principles, respect for moral beliefs and focus on individual interests, the role of manager support, specify the precise performance standards for employees, Providing the resources they need to work, to build trust and confidence, the ability of employees to succeed in learning, adequate and fair compensation, safe and healthy working conditions, the development of human potential, opportunity for security and continued growth in the future, social cohesion in the organization, fairness and regulates the promotion, the balance between work and social life and career and … the dimensions of ethical climate, organizational health and quality of working life, are very effective. Given that the main objective of the study, "The Effect of ethical climate of the organization on the quality of work life and the mediating effect of organizational health staff in offices Mellat Bank". 400 questionnaires were distributed among Mellat Bank staff. Methodology This study was Correlation-analytic. The sampling procedure used random sampling were available. Cronbach's alpha was used to evaluate the reliability and content method was used to evaluate the validity of survey. As well as Regression analysis was used to analyze the data. The results show that the ethical 074 climate positive and significant effect on the quality of work life, but this is not the moderator of organizational health. Keywords: ethical climate, organizational health, quality of work life