بررسی و مطالعه نقش آمیخته بازاریابی جهانگردی و عوامل پشتیبان بر موفقیت مقصدهای گردشگری در استان خراسان جنوبی
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002263;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75261;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002263;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75261
- تاریخ دفاع
- ۱۳ آبان ۱۳۹۴
- دانشجو
- حمیده ابراهیم زاده شهری
- چکیده
- چکیده این تحقیق با عنوان بررسی ومطالعه نقش آمیخته بازاریابی جهانگردی و عوامل پشتیبان بر موفقیت مقصدهای گردشگری در استان خراسان جنوبی است. عوامل پشتیبان شامل موفقیت های اقتصادی، کیفیت تجربه بازدیدگنندگان ، ارائه دهندگان خدمات و محصول و تعامل ذینفعان داخلی می باشد. همچنین آمیخته های بازاریابی (8p) به نظر لاولاک و رایت (2008) شامل هشت بعد فرآیند، بهروری و کیفیت، مردم واشخاص، شواهد فیزیکی، ارکان کالا،مکان و زمان، پیشبرد و آموزش و همچنین قیمت می باشد. در این تحقیق پس از تهیه ادبیات موجود در این زمینه اقدام به طراحی پرسشنامه ای محقق ساخته شده است که پس از بررسی و تایید روایی محتوایی و سازه و پایایی آن بین نمونه تحقیق توزیع شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 409 نفر از فعالین بخش گردشگری استان خراسان جنوبی بوده که بر اساس جدول مورگان نمونه شامل 198 نفر می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از معادلات ساختار (تحلیل مسیر) در نرم افزار لیزرل نشان داد که 2 فرضیه اصلی و 12 فرضیه فرعی تحقیق در سطح اطمینان 95 درصد مورد پذیرش قرار گرفته است. به عبارت دیگر عوامل پشتیبان و آمیخته بازاریابی گردشگری (و همچنین ابعاد آن ها) بر موفقیت مقصد گردشگری موثر است. واژگان کلیدی : مقصدهای گردشگری، عوامل موفقیت ،خراسان جنوبی
- Abstract
- Abstract The present study is titled “Check and Study of the role of tourism marketing mix and the factors behind the success of tourism destinations in South Khorasan province”. Supportive factors include economic quality, the quality of the tourists’ experience, service providers, product, and all interactions of local beneficiaries. Moreover, in Lovelock and Wright’ view (2008) marketing mixtures (8p) includes 8 dimensions process, efficiency and quality, people and citizens, physical evidence, commodity factors, place and time, improvement and education and also price. In this study, after gathering all the review of the literature about the topic, a valid questionnaire was made and after checking its reliability and validity, it was distributed among the participants. The samples were 409 participants from the tourism department in South Khorasan Province that based on Morgan table the sample include 198 people. The analyses were made by using structure equations (route analysis) in Lisrel software showed that the two main hypotheses and 12 side hypotheses of the research at 95 degree of freedom were accepted. In other words, the supportive and mixed factors of tourism marketing (and also all its dimensions) have a significant effect on the success of tourism. Key Words: Tourism destinations, Success Factors, South Khorasan