عنوان پایاننامه
شناسایی و اولویت بندی موانع ساختاری تحقق دانشگاه کارآفرین از دیدگاه اساتید کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72900;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2413;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72900;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2413
- تاریخ دفاع
- ۲۰ دی ۱۳۹۴
- دانشجو
- سیدتقی محمدی
- استاد راهنما
- کمال درانی
- چکیده
- چکیده هدف از انجام این پژوهش شناسایی و اولویتبندی موانع ساختاری تحقق دانشگاه کارآفرین از دیدگاه اساتید پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران بوده است. این پژوهش کمی بوده و برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامهای محقق ساخته استفادهشده است. برای تعیین روایی پرسشنامه ازنظر متخصصان و تحلیل عاملی تأییدی استفادهشده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.78 تعیینشده است. جامعه آماری شامل اساتید پردیس علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران است. برای نمونهگیری از روش سرشماری استفاده شد. از روشهای آماری t تک نمونه برای شناسایی موانع ساختاری تحقق دانشگاه کارآفرین و آزمون فریدمن برای اولویتبندی موانع ساختاری تحقق دانشگاه کارآفرین برای تحلیل دادهها استفادهشده است. موانع ساختار سازمانی، موانع امکانات فیزیکی، موانع استراتژی سازمانی، موانع فرآیندها و روشهای کاری، موانع نظام پژوهشی، موانع نظام مالی، موانع نظام منابع انسانی، موانع نظام ارتباطی بهعنوان موانع ساختاری تحقق دانشگاه کارآفرین شناسایی شدند. موانع ذکرشده از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند؛ بلکه بین موانع ذکرشده موانع نظام انسانی و موانع ارتباطی مهمترین موانع و موانع امکانات فیزیکی و موانع ساختار سازمانی کماهمیتترین موانع میباشند. کلمات کلیدی: دانشگاه کارآفرین، موانع ساختاری، دانشگاه تهران.
- Abstract
- Abstract The aim of this study was Identification and prioritization of the structural Barriers of accomplishment of the Entrepreneurial University from the perspective of professors of social sciences and behavioral campus in University of Tehran. This study was a quantitative research and a researcher made questionnaire was used for data collection. To determine the content validity of the questionnaire has been used experts help and then for analyzing construct validity was used confirmatory factor analysis. Reliability of the questionnaire reported 0.78, by using cronbach's Alpha formula. The statistical population was consist of professors of behavioral and social sciences campus of university of Tehran. Census method was used for sampling. One sample T-test statistic method used to identify structural barriers to the realization of entrepreneurial university And used Friedman test for prioritization of structural barriers to the realization of the entrepreneurial university. organizational structure Barriers, organizational strategy Barriers, physical facilities Barriers, processes and working methods Barriers, research, financial system barriers, communication barriers, human resources system Barriers, the communication system barriers of structural barriers to the realization of the entrepreneurial University were identified. The obstacles are not important as same as each other; but also between the obstacles listed in the human system of communication barriers were the most significant barriers, and instead barriers to physical facilities organizational structure the most important barriers were low. Key words: entrepreneurial University, structural barriers, University of Tehran.