عنوان پایاننامه
ارائه مدلی برای به اشتراک گذاری دانش بین دانشجویان رشته مدیریت (مورد مطالعه :دانشگاه های دولتی شهر تهران )
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - مدیریت توسعه سازمان ومنابع انسانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75660
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- نادر حیدری
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت به اشتراک گذاری دانش بین دانشجویان رشته مدیریت دانشگاههای شهر تهران است، رویکرد این پژوهش توصیفی و جامعه آماری آن، تمامی دانشجویان رشته مدیریت شامل تمامی رشتههای زیر مجموعه گروه مدیریت مصوب در سازمان سنجش، که تعداد آنها 5991 نفر میباشد، است. افراد نمونه با روش نمونهگیری جامعه محدود محاسبه و تعداد آن 315 نفر میباشد. دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه که از 315 نفر دانشجویان رشته مدیریت جمع آوری شده، گردآوری گردید. در این تحقیق از آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و از آمار استنباطی شامل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی جهت تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مولفههای فرهنگی شامل شاخص-های همکاری، گرایش جمعی، کار گروهی و اعتماد اثر مستقیم بر به اشتراک گذاری دانش در بین دانشجویان رشته مدیریت دارد. و همچنین نتایج تحقیق نشان داد که سرمایه اجتماعی شامل شاخصهای سرمایه رابطهای، سرمایه شناختی و سرمایه ساختاری تاثیر مستقیم بر به اشتراک گذاری دانش در بین دانشجویان رشته مدیریت دارد. در نهایت نتایج تحقیق نشان داد که به اشتراک گذاری دانش تاثیر مستقیم بر موفقیت تحصیلی دانشجویان رشته مدیریت دانشگاههای شهر تهران دارد.
- Abstract
- The aim of this study is to provide a model for knowledge sharing among management students of Tehran universities, the approach descriptive study population, all students in all fields of management, including sub-management measure adopted by the organization, the number of 5991 people is not. Calculation of the sample with finite population sampling method and the number is 315 people. Data collected by questionnaire from 315 management students gathered, were collected. In this research, descriptive statistics, frequency tables and inferential statistics such as structural equation and factor analysis were used to analyze the data. The findings suggest that cultural components, including indices cooperation, social attitude, teamwork and trust direct effect on the sharing of knowledge among the students of management. And the results showed that social capital includes capital indicators relational, cognitive capital and structural capital has a direct impact on knowledge sharing among students of management. In conclusion, the results showed that the share of direct impact on students' academic success is the management of universities in Tehran.