عنوان پایان‌نامه

رابطه ادراک دانش آموزان از شیوه های فرزند پروری و سبک های تدریس معلم با درگیری تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی



    دانشجو در تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رابطه ادراک دانش آموزان از شیوه های فرزند پروری و سبک های تدریس معلم با درگیری تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71840;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2385
    تاریخ دفاع
    ۰۶ مهر ۱۳۹۴

    چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ادراک دانش آموزان از شیوه‌های فرزندپروری و سبک‌های تدریس معلم با درگیری تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بابل بود. بدین منظور، 400 دانش‌آموز با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای با نسبت متناسب انتخاب شدند و به ابزارهایی متشکل از مقیاس ادراک روابط با معلمان و پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو و سنگ (????) و مقیاس ادراک از شیوه فرزندپروری والدین پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک دانش آموزان از شیوه‌های فرزندپروری و سبک‌های تدریس معلم با درگیری تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. شیوه‌های فرزندپروری و سبک‌های تدریس معلم قادر به تبیین 47 درصد تغییرات درگیری تحصیلی بود. کلیدواژه‌ها: شیوه‌های فرزندپروری، سبک‌های تدریس معلم، درگیری تحصیلی
    Abstract
    Abstract: The goal of this research was to investigate the relationship between with academic engagement among the high school students in Babol city. For this purpose, 400 high school students using the stratified random sampling responded to the perceived parenting style scale (Robbins, 1994), perceived teacher relationships scale(Moradi,1390) and academic engagement Questionnaire (Reeve & Tseng, 2011). The results showed the, significant relationship between perceived parenting styles and perceived teaching methodes with academic engagement. The perceived parenting styles and perceived teaching methodes are able to predict 47% of variance of academic engagement. Keywords: perceived parenting style, perceived teacher relationships, academic engagement