عنوان پایان‌نامه

تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده(مورد مطالعه:استفاده کنندگان خدمات آموزشی کانون فرهنگی آموزش)



    دانشجو در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده(مورد مطالعه:استفاده کنندگان خدمات آموزشی کانون فرهنگی آموزش)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72146;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72146;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002121;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002121
    تاریخ دفاع
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    در سال‌های اخیر با توجه به رقابتی شدن بازارها، استفاده از استراتژی‌های مختلف برای رقابت در بازار و ماندگاری در آن از اهمیت به¬سزایی برخوردار است و شرکت‌ها برای بدست آوردن سهمی از بازار مصرف کنندگان، از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها که امروزه مورد توجه بنگاه‌ها قرار گرفته است، حمایت از فعالیت‌های مختلف و بازاریابی خیرخواهانه است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مصرف کننده است. برای رسیدن به این هدف از طریق مطالعات گذشته، عواملی که در این موضوع دخیل بودند شناسایی شدند، با استفاده از متغیر‌های بازاریابی خیرخواهانه، جذابیت برند، هویت مصرف¬کننده با شرکت، لذت اخلاقی، وفاداری و قصد خرید، مدل پژوهش شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی توصیفی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی استفاده کنندگان خدمات آموزشی کانون قلم چی در شهر قم می‌باشد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 360 نمونه قابل قبول جمع‌آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم¬افزار AMOS 18انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که: بازاریابی خیرخواهانه بر جذابیت برند، لذت اخلاقی، وفاداری و قصد خرید مصرف کننده دارای تاثیر معنادار می‌باشد. لذت اخلاقی و هویت مصرف کننده با شرکت اثر معناداری بر قصد خرید مصرف کننده دارند. جذابیت برند تاثیر معنادار و مثبتی بر هویت مصرف کننده با شرکت دارد. وفاداری بر قصد خرید مصرف¬کننده اثر معناداری ندارد. هیچ¬کدام از متغیر‌های جذابیت برند، هویت مصرف کننده با شرکت، لذت اخلاقی و وفاداری دارای نقش میانجی در رابطه بین بازاریابی خیرخواهانه و قصد خرید نیستند.
    Abstract
    Given the competitiveness of markets in the past years, it is inevitable to use different strategies for surviving in the current increasingly competitive environments. In this regard, the companies use different methods for increasing their market share. Supporting different activities and cause-related marketing are the main methods that can be used in such conditions. The present study aimed to investigate the effect of cause-related marketing efforts on the consumer purchase intention. To do this, the effective factors have been recognized. The conceptual model of this study consists of different factors including Company- Consumer identification, moral pleasure, brand loyalty, and consumer purchase intention. The present study is a practical research from purpose perspective and is a descriptive-survey one from research methodology view. The statistical population of this study includes all users of Ghlamchi services in the city of Ghom. A sample of 360 users was selected through simple random sampling. The research data were analyzed through correlation analysis and structural equation modeling in the Amos18. The findings revealed that cause-related marketing efforts affect brand attractiveness, moral pleasure, brand loyalty, and consumer purchase intention significantly. In addition, the findings showed that moral pleasure and Company-Consumer identification affect consumer purchase intention significantly. Based on another part of our findings, brand loyalty has not any significant effect on the consumer purchase intention. Finally, our findings showed that brand attractiveness, Company-Consumer identification, moral pleasure, and brand loyalty have not any significant effect on the relationship between cause-related marketing and consumer purchase intention.