عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر برند کارفرما در راستای جذب دانشجویان مستعد در ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA - مدیریت توسعه سازمان ومنابع انسانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70713
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- جواد بنی رضی مطلق
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- هدف از انجام این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر برند کارفرما در راستای جذب دانشجویان به سازمان ها و ارائه پیشنهاداتی برای موفقیت سازمان ها در برندسازی کارفرماست. پژوهش حاضر ابتدا به صورتی کلی به معرفی مفاهیم برند سازی و برند سازی کارفرما می پردازد. سپس پیشینه ی مطالعاتی درخصوص برند کارفرما و کاربردهای آن و همچنین مدل ها و نظریه های موجود را ارائه خواهد کرد و در پایان، ضمن شناسایی عوامل مؤثر بر برند کارفرما در راستای جذب دانشجویان با استفاده از منابع کتابخانه¬ای و مطالعات پیشین و طراحی پرسشنامه بر اساس عوامل شناسایی شده، به بررسی میزان اهمیت این عوامل در میان نمونه¬ی 387 تایی مربوط به جامعه¬ی آماری این تحقیق، یعنی دانشجویان دانشگاه¬های تهران، صنعتی شریف و تربیت مدرس می پردازد. برای جمع¬آوری داده¬ها از پرسشنامه حضوری و اینترنتی و برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آزمون¬های فریدمن، یو مان-ویتنی و کروسکال والیس در نرم¬افزار SPSS19 استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد تمامی عوامل شناسایی شده بر جذب دانشجویان نمونه¬ی مورد بررسی تأثیرگذار است و در میان آن ها عوامل نوآوری، شهرت و تصویر سازمان و مزایای اقتصادی به ترتیب مهم-ترین عوامل تأثیرگذار بر جذابیت کارفرما برای دانشجویان به شمار می روند. همچنین فاکتور انعطاف ساعت کاری کم¬اهمیت ترین نقش را در جذابیت کارفرما برای دانشجویان در انتخاب یک سازمان برای کار کردن ایفا می¬کند.
- Abstract
- The purpose of this study is to identify and rank the factors affecting Employer Brand to attract students to organizations and suggesting propositions for the organization’s success in employer branding. In this study, first we will generally discuss about branding and employer branding concepts. Then, we will review literature and previous studies about the employer brand, it’s applications and theories. At the end, after identifying effective factors on employer brand to attract students through literature review and previous studies and designing the questionnaire based on these factors, we will test importance levels of these factors among students of Tehran, Sharif and Tarbiat Modarres universities. Research findings shows that all identified factors, have an effect on attracting students and among them, innovation, Reputation and organizational image and Economic benefits are the most effective factors respectively. Flexibility in working hours has the least important role on employer’s attractiveness for students when they evaluate the attractiveness of an employer.