عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر طرح جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با متغیرهای میانجی عدم تقارن اطلاعاتی و تعهد سازمانی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر طرح جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با متغیرهای میانجی عدم تقارن اطلاعاتی و تعهد سازمانی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75335;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002131
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    علی حمیدی زاده

    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر طرح جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با متغیرهای میانجی عدم تقارن اطلاعاتی و تعهد سازمانی است که در آن متغیر مستقل، جبران خدمات انگیزه محور و متغیر وابسته، عملکرد مدیریتی است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و در رده پژوهش‌های توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه بانک صادرات ناحیه شرق استان گیلان است. تعداد جامعه پژوهش حاضر380 نفر بوده است که با توجه به جدول کرجسی و مورگان تعداد 183 نفر به‌عنوان نمونه جهت تحلیل‌های موردنیاز بررسی شده و همچنین از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای به‌عنوان روش نمونه‌گیری انتخاب‌ شده است. داده‌ها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع‌آوری‌شده است. در پژوهش حاضر برای محاسبه پایایی پرسشنامه از نرم‌افزار Spss و برای انجام مدل‌سازی معادلات ساختاری از نرم‌افزار Pls Warp بهره گرفته‌ شده است. نتایج پژوهش حاکی از وجود تاثیر مثبت بین دو متغیر جبران خدمات انگیزه محور و عملکرد مدیریتی است. نتایج پژوهش همچنین بیان‌کننده وجود تاثیر مثبت بین متغیرهای جبران خدمات انگیزه محور با تعهد سازمانی و تعهد سازمانی با عملکرد مدیریتی است. نتایج دیگر پژوهش وجود تاثیر منفی بین جبران خدمات انگیزه محور و عدم تقارن اطلاعاتی و هم‌چنین عدم تقارن اطلاعاتی با عملکرد مدیریتی را بیان می‌کند.
    Abstract
    The aim of this research is the effect of incentive–based compensation plan management function with information asymmetry mediator variables and organizational commitment, where the independent variable compensation incentive-based and depend variable, performance management. The research method in terms of purpose and research category is descriptive survey. The population of study area is East Bank Saderat Gilan province. The study population was 380 that according to the Morgan 183 individuals sample required for analysis review. As well as the method of cluster sampling has been selected. Data is collected using a questionnaire. To calculate the reliability, software Spss have been used and for structural equation modeling software wrap Pls. The result showed a significant relationship between the two variable incentive-based compensation and performance management. The results also represent a significant relationship between variable incentive-based compensation, organizational commitment and organizational commitment and performance management. Other research results are inverse relationship between incentive-based compensation and information asymmetry and also expressed lack of symmetry between information asymmetry and managerial performance. Keyword: Incentive-based compensation, performance management, information asymmetry, commitment