عنوان پایاننامه
تحلیل حقوقی خسارت شخص ثالث در قراردادهای بین المللی حمل و نقل کالا
- رشته تحصیلی
- حقوق خصوصی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 479;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71164
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- داود قربانی
- استاد راهنما
- علیرضا باریکلو
- چکیده
- در تجارت بین الملل، دادوستد کالا طبق عرف و عادت انجام می شود. لیکن از آنجا که عرف و عادت ملل مختلف متفاوت بوده و طرفین قرارداد نیز عموما از عرف و عادت در کشورهای متبوع طرف دیگر قرارداد اطلاع ندارند، پس از انعقاد قرارداد، مشکلات متعددی در خصوص اجرای اجزای مختلف قرارداد ظاهر می شود. در برخی از کشورها، برای تمامی موارد قابل طرح، مقررات و آیین نامه های مربوطه وضع شده لیکن این مقررات و آیین نامه ها علاوه بر اینکه در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند دارای یکپارچگی نبوده و در ننتیجه طرفین قرارداد نمی توانند به طور دقیق از حدود وظایف و مسئولیت های خود در معاملات تجاری بین المللی حتی در داخل کشور خود، آگاه شوند. یکی از ملزومات مهم در تجارت بین المللی و نیز داخلی، عقد قرارداد است. در این میان قراردادهای بین المللی حمل ونقل اساسا تابع قواعد و مقررات حقوق داخلی و کنوانسیون های بین المللی که کشور به آن ملحق شده، می باشند. صفت بین المللی ملحق واژه قرارداد، صرفا بدین مفهوم است که طرفین قرارداد تابعیت های مختلفی داشته و یا اینکه محل انجام قرارداد موضوع بین المللی پیدا کرده و مفهوم یک قرارداد بین المللی را دارا شود. قراردادهای بین المللی به رغم وجود عنصر خارجی و خصوصیت بین المللی آن، همچنان تابع مقررات حقوق مدنی (داخلی) خواهد بود در نتیجه آوردن تعهدات در هنگام عقد قراردادو هم چنین انعقاد قرارداد با بیمه های مختلف برای جبران خسارت های احتمالی، از جمله جبران خسارت شخص ثالث در حمل و نقل کالا ضروری می باشد. حقوق شخص ثالث در قراردادهای بین المللی یکی از مواردی است که در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در خصوص آن وجود دارد. هدف اصلی این تحقیق ارائه جنبه های مختلف این قوانین و بحث و تحلیل پیرامون آنها و نیز احکام حقوقی مربوط به خسارت شخص ثالث در حمل و نقل بین المللی کالا می باشد
- Abstract
- Legal Analysis of Third-Party Damage In the International Contracts of Goods Transportation Abstract In international trading, barter is carried out according to the common law. Common law varies among different, and generally, the parties do not have enough information about those common laws in the countries of each other. As a results, many problems appear regarding various issues of the implementation of the contract, just after contract concluding. Although is many countries, standard answers have been issued for the problems, they are scattered so that both parties of the contract are not exactly aware of their duties and responsibilities when dealing with international business. Conclusion of the contract, is one of the most important requirements of international and domestic trades. Among various contracts, international contracts of transportation, follow the domestic laws as well as international conventions to which the country has joined. Meanwhile, the contract called international if the parties have different nationality or the matter of the contract implemented outside the country. International contracts, despite including external elements and international characteristics, follow the civil (interior) legal regulations, so they include all obligations of contracts, e.g. concluding a contract with various insurances in order to compensate potential issues, and also compensation for damage from the third party in goods transportation. The right of third party in the international contracts is one of issues for which different regulations have been assigned in various countries. The main scope of this thesis, is providing and analysing the various aspects of international contracts as well as the legal sentences relating to third party damage in the international goods transportation. Keywords : Damage, Third party, Contract, International goods transportation, Civil right.