عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثربراعتماددرخریدهای آنلاین گردشگری:بخش مهمانداری



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثربراعتماددرخریدهای آنلاین گردشگری:بخش مهمانداری" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72858;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72858
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    فریبا رهبر
    استاد راهنما
    نسترن حاجی حیدری

    با پیشرفت اینترنت در ایران و گسترش کسب و کارهای الکترونیک، نیاز به مطالعه در این زمینه رو به افزایش است. از آنجا که نبود اعتماد یکی از موانع خرید اینترنتی به شمار می آید، به همین دلیل نیاز به اعتمادسازی در جامعه ی اینترنتی حس می شود. با توجه به کمبود مطالعات در خصوص فروش آنلاین خدمات اقامتی و همچنین روی آوردن افراد به واسطه ها جهت انجام رزرو اقامت در کشور، در این تحقیق به بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر اعتماد در رزرواسیون آنلاین هتل ها در ایران پرداخته شد. بدین منظور،کاربران سایتهای برتر گردشگری ایران مورد مطالعه قرار گرفتند. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده و برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه الکترونیکی استفاده شد. در این پژوهش، تاثیر امنیت تراکنش، امنیت حریم شخصی، سیاست های بازگشت معتبر و تصویر ادراکی وبسایت بر اعتماد آنلاین جهت رزرو هتل در ایران و با استفاده از روش رگرسیون چندگانه سنجیده شد. نتایج نشان داد که هر چهار متغیر مستقل تاثیر بالایی بر ایجاد اعتماد در مشتریان دارند و وقتی این اعتماد ایجاد شود، بر روی قصد خرین آنلاین تاثیر مثبت و معناداری دارد،که متغیر تصویر ادراکی وبسایت دارای بیشترین و امنیت تراکنش دارای کمترین تاثیر می باشد. نتیجه ی دیگر این پژوهش تفاوت بین مردان و زنان در مولفه های تاثیرگذار بر اعتماد الکترونیکی بود که نشان داد جامعه ی زنان نسبت به امنیت اطلاعات شخصی خود و امنیت تراکنش و سیاست های بازگشت معتبر حساسیت بیشتری دارند. این در حالی است که تعداد زنان و مردان در استفاده از اینترنت جهت رزرواسبون هتل، تقریبا برابری می کند. همچنین این تحقیق نشان داد که بیشترین مشتریانی که به پرسش نامه ها پاسخ داده بودند مربوط به وب سایت (www.eghamat24.com) با36 درصد از پاسخ دهندگان بودند که می توان دو نتیجه از این تحلیل توصیفی برداشت کرد. اولین نتیجه تعداد بیشتر مشتریان وب سایت اقامت24، است و دومی تمایل بیشتر مشتریان این وب سایت برای همکاری با آن. که هر دو نتیجه نشان دهنده ی قدرت بیشتر این وب سایت در بازار گردشگری آنلاین، نسبت به4رقیب دیگر است.
    Abstract
    With growth of internet and development of the E-commerce, the need for studying this field is increasing. Since not having trust is one of the impediments of the internet buying, the need for building electronic trust is being felt among internet society. Considering the inadequate number of studies about online selling of the hospitality services and also people asking mediators to make reservation for them, in this research we investigated and prioritized factors affecting trust in hotel online reservations in Iran. For this purpose we studied users of tourism top websites in Iran and apply snowball sampling. We used simple random method for sampling and electronic questionnaire for gathering data. Through this research the influence of security of online transactions, consumer/user data privacy and safety, guarantee return policies and perceived image of the website on online trust to make hotel reservation in Iran was investigated by using multiple regression. The results indicated that all four independent variables have high effect on making trust among customers, and when this trust is made it has a positive and sensible effect on buying intention. Among those variables perceived image of website has the highest and security of online transaction the lowest influence. Another result of this research was the difference between men and women in effective elements of electronic trust. Results shows that women are more sensitive about security of online transactions, consumer/user data privacy and safety and guarantee return policies. We should mention that the number of men and women using the internet for online reservation is almost equal. This study also indicated that the highest percentage of customers answering to questionnaires refers to the website “eghamat42.com”. We can conclude two results from this descriptive analysis: first the customers of this website are much in number and second high tendency of the website’s customers for cooperation. Which both findings show the power of this website in online tourism market in compare with the other four. Keywords: E-tourism, online buying, electronic trust, security of online transactions, consumer/user data privacy and safety, guarantee return policies, perceived image of the website