بررسی تاثیر ارزش ویژه برنددرگردشگری غذابرقصدسفرمجددگردشگران مطالعه موردی استان گیلان:شهررشت
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71984
- تاریخ دفاع
- ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- تمنا جاهد
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- مفهوم ارزش ویژه برند در بازاریابی مقاصد گردشگری مختلف، از جمله گردشگری غذا از عوامل موثر در درک رفتار گردشگران می باشد.در این مطالعه ارزش ویژه برند و ابعاد آن (از دید گردشگران) در گردشگری غذا و نقش آن بر قصد سفر مجدد گردشگران را سنجیده شده است.در این پژوهش بر اساس تحقیقات پیشین به بررسی پنج بعد مهم ارزش ویژه برند(آگاهی از برند مقصد ،تصویر برند مقصد ، کیفیت ادرک شده از برند مقصد ، وفاداری برند مقصد و ارزش برند مقصد) در مورد گرشگری غذا در شهر رشت پرداخته شده است.بر اساس مطالعه ادبیات نظری مدل مفهومی مناسب را )بر اساس مدل مفهومی (Pike ، برای سنجش روابط بین ابعادارزش ویژه برند، مورد استفاده قرار خواهیم داد. داده های مورد نظر مطالعه از طریق پرسشنامه هایی که بین گردشگرانی تهرانی بازدیدکرده از شهر رشت توزیع شده اند، گردآوری و از روش معادلات ساختاری ونرم افزار لیزرل برای تحلیل داده ها استفاده شده است.نتایج حاصل از این تحقیق وجود رابطه ی مثبت میان دو بعد تصویر برند مقصد و وفاداری از برند مقصد و قصد مجدد سفر را نشان می دهد. این نتایج به بازاریابان مقاصد برای ایجاد برنامه های بازاریابی مناسب در زمینه گردشگری غذا و همچنین بالا بردن ارزش ویژه برند یک مقصد کمک خواهد کرد.
- Abstract
- The concept of brand equity is one of the important concepts in understanding tourist’s behavior in different kinds of tourism including culinary tourism. This paper studies the elements of culinary brand equity and their influence on revisit intentions. The paper advocates the five important elements of culinary brand equity (destination brand awareness, destination brand image, destination brand quality, destination brand loyalty and destination brand value) for the city of Rasht. Building on extensive literature, a model of consumer-based brand equity is chosen to investigate the relationship between the elements. Data was collected from questionnaires distributed among national tourists who had visited Rasht in a specific period of time. Structural equation models and Lisrel has been used to analyze the results. The results of the study will help destination marketeers to make