(( بررسی ارتباط بین ارزش ادراک شده ورضایت گردشگران –موردمطالعه:تحلیلی بررفتارسفردانشجویان گروه علوم اجتماعی ورفتاری دانشگاه تهران))
- رشته تحصیلی
- مدیریت جهانگردی - بازاریابی جهانگردی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69425
- تاریخ دفاع
- ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
- دانشجو
- عنایت اله یزدان پناه
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین ارزش ادراک شده با رضایت گردشگران در سفرهای دانشجویی می باشد. با توجه به اینکه در ایران کمتر به پژوهش در زمینه ارزش ادراک شده گردشگران پرداخته شده، این مقاله سعی در بررسی و یافتن عوامل ارزش آفرین برای گردشگران(دانشجویان) در سفر دارد. برای بررسی ارتباط بین ارزش ادراک شده و رضایت، دانشجویان پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران انتخاب شدند که حداقل تجربه یک سفر دانشجویی داشته¬اند و از میان آنها 385 نفر از طریق نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های جمع آوری شده توسط مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان می دهد که کیفیت مهمترین عامل در خلق ارزش برای گردشگران(دانشجویان) بوده و پس از آن زیبایی شناسانه بودن سفر بر ارزش ادراک شده گردشگران(دانشجویان) اثر دارد. همچنین مشخص شد که زمان و تلاش صرف شده توسط افراد ارتباط منفی با ارزش ادراک شده آنها دارد. علاوه بر این، نتایج حاکی از این بود که ارزش ادراک شده توسط افراد پیش زمینه ای برای رسیدن به رضایت آنها در سفر است.
- Abstract
- The aim of this study was to investigate the relationship between perceived value and satisfaction of tourists on trips is a student. Because of less research focused on values perceived by tourists in Iran, this article tries to find the factors of value creation for tourists (students) in travel. To investigate the relationships between perceived value and satisfaction, Social and behavioral sciences campus of Tehran University students were selected to have at least experienced one student trip, And among them 385 were selected through stratified sampling. Data were analyzed by structural equation modeling. The results show that the quality most important factor in creating value for tourists (students) and then the aesthetic of journey influence on tourists (students) perceived value. It was also found that the time and effort spent by students has negative correlation with perceived value them. In addition, the results indicate that perceived value by individuals is antecedent for satisfaction in the trip.