عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر اقدامات مدیری منابع انسانی بر نوآوری و یادگیری سازمانی با میانجی گری قابلیت های مدیریت دانش



    دانشجو در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر اقدامات مدیری منابع انسانی بر نوآوری و یادگیری سازمانی با میانجی گری قابلیت های مدیریت دانش" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76369;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76369
    تاریخ دفاع
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    فرشته امین

    تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی بر یادگیری و نوآوری سازمانی با میانجی گری قابلیت های مدیریت دانش انجام شده است. در این مطالعه جهت سنجش اقدامات مدیریت منابع انسانی از مدل دلری و دوتی (1998)، گومز و همکاران (2001) و لیاو و چوآنگ (2004) ، برای سنجش یادگیری سازمانی از مدل هوبر (1997) ، و برای سنجش نوآوری سازمانی از مدل نیکیتا (1996) ، و برای سنجش قابلیت های مدیریت دانش از مدل تسی (2004) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان بانک های خصوصی شهر یزد تشکیل داده اند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه بندی و فرمول کوکران تعداد210 نفر از آن ها برای تکمیل پرسشنامه های تحقیق انتخاب شده اند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داده است که اقدامات مدیریت منابع انسانی بر یادگیری و نوآوری سازمانی با میانجی گری قابلیت های مدیریت دانش تاثیر گذار باشد.
    Abstract
    This research aims to study the impact of Human Resource Management (HRM) practices on learning and innovation in the organization and also the mediating role of knowledge management capabilities in this relationship. In this study, to measure human resources management practices of the Delery and Doty (1998), Gomez (2001) and liao and Chuang (2004) model, to measure organizational learning Huber (1997) model and to measure organizational innovation model Nikita (1996 ) model and to assess the knowledge management capabilities of the model Tessie (2004) were used. The statiscial population includes individuals mployed by private banks in the city of Yazd. 210 participant are selected to complete the study’s questionnaire. The method used in this research is descriptive and correlation of functional purpose. The results indicate that HRM practices impact organizational learning and innovation and the relationship is meditated by knowledge management capabilities. Keywords: Human Resources Management Practices, Organizational Learning, organizational innovation, knowledge management