عنوان پایاننامه
بررسی اثر بخشی دوره های آموزشی کارکنان شرکت قطارهای مسافر بری رجا و ارائه - راهکارهایی به منظور بهبود آن
- رشته تحصیلی
- تحقیقات آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 38938;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1358ع
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۷
- دانشجو
- محمد عموزادمهدیرجی
- چکیده
- هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی دوره های آموزشی کارکنان شرکت قطارهای مسافری رجا و ارائه راهکارهایی به منظور بهبود آن می باشد. مطالعه حاضر تلاش کرده است تا ضمن بررسی و سنجش میزان اثربخشی دوره های آموزشی شرکت رجا، تاثیر متغیرهای فرایندی تعیین نیاز آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، اجرای آموزش، فرایند های مربوط به یادگیرنده و فرایند های مربوط به محیط کار را بر میزان اثربخشی دوره های آموزشی بسنجد. بدین منظور 278 نفر از کارکنان شرکت رجا به صورت تصادفی انتخاب شدند و اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. نتایج تحقیق نشان داد، اگر چه فرایند¬های تعیین نیاز آموزشی، برنامه ریز آموزشی، اجرای دوره آموزشی، فرایند های مربوط به یادگیرنده و محیط کار یادگیرنده مطلوب و بالاتر از میانگین نظری به دست آمد، اما اثربخشی دوره¬های آموزشی در دو شاخص رفتار سازمانی و عملکرد سازمانی، پایین تر از میانگین نظری بود. همچنین نتایج نشان داد که متغیر¬های؛ فرایند مربوط به یادگیرنده، محیط کار، تعیین نیاز آموزشی و اجرای آموزش می توانند میزان اثربخشی دوره های آموزشی را پیش بینی نمایند. متغیر فرایند برنامه ریزی آموزشی از تحلیل رگرسیون خارج شد و نتوانست تغییرات اثربخشی دوره های آموزشی را پیش بینی کند.
- Abstract
- The purpes of the present study, is the assessment training effectiveness Raja passenger trains cooperation employment and represents solutions in order to providing some strategies to promote the effectiveness of those courses. Present study assessment the effect of factors such as determining training needs, educational plan, implement training, processes related to learner and work environment on the extent of effectiveness of training courses during measurement the extent of effectiveness of Raja company training courses. By the way 278 employees of Raja Company were choosen randomly and necessary information collected via questionnaire. The results of research indicated that although the processes related to determining training needs, educational plan, training implementation, processes related to learner and work environment were desirable and upper than the visionary average, but the effectiveness of training courses in organizational behavior and organizational performance indexes were lower than the visionary average. Also results indicated that the factors related to learner, work environment, determining training needs and training implementation could predict the training effectiveness. Educational planning was put away from regression analysis and could not predict the training effectiveness.