عنوان پایان‌نامه

نیاز سنجی آموزشی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و طراحی برنامه آموزشی جهت ارتقای مهارت های مدیریتی آنان



    دانشجو در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نیاز سنجی آموزشی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و طراحی برنامه آموزشی جهت ارتقای مهارت های مدیریتی آنان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51860
    تاریخ دفاع
    ۲۷ مهر ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    سیدمحمد میرکمالی

    چکیده: این تحقیق با موضوع " نیازسنجی‌ آموزشی‌ مدیران ‌سازمان‌ فرهنگی‌ هنری ‌شهرداری‌ تهران و طراحی‌ برنامه ‌آموزشی‌ ‌جهت‌ ارتقای‌ مهارت‌های‌ مدیریتی ‌آنان" می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 50 نفر از مدیران ‌سازمان‌ فرهنگی‌ هنری ‌شهرداری‌ تهران و روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، روش توصیفی پیمایشی می‌باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه مهارت‌های عمومی(آلفای کرونباخ 98/0) و مهارت‌های تخصصی(آلفای کرونباخ 99/0) مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روش‌های آمار توصیفی(فراوانی، میانگین، انحراف معیار و ... ) و آمار استنباطی(t تک نمونه‌ای به منظور بررسی نیازهای آموزشی مدیران مختلف و آزمون فریدمن به منظور بررسی اولویت‌بندی نیازهای آموزشی مدیران) استفاده ‌گردید و نتایج ذیل در پاسخ به سوالات تحقیق بدست آمده است. 1. میانگین مولفههای مهارتهای عمومی موجود: برنامه‌ریزی 02/47 ، سازماندهی 3/36 ، هماهنگی 56/23، نظارت 42/34 و رهبری 02/12 - میانگین مولفههای مهارتهای تخصصی موجود: سازمانی 84/47 ، تشخیـص 67/22 ، فردی 95/55 ، بین فردی 44/60 و گروهی 14/36. 2. میانگین مولفههای مهارتهای عمومی مطلوب: برنامه‌ریزی 63/58، سازماندهی 56/43، هماهنگی 30/29، نظارت 91/43 و رهبری 53/14 - میانگین مولفههای مهارتهای تخصصی مطلوب: سازمانی 70/58 ، تشخیـص 35/29 ، فردی 33/73 ، بین فردی 07/74 و گروهی 49/44. 3. نیازهای آموزشی بر اساس پستهای سازمانی مدیران نشان میدهد تفاوت اساسی و چندانی بین نیازهای آموزشی مدیران بخشهای مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشاهده نگردید. به عبارت دیگر مدیران بخشهای مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متفق القول بودند که در زمینه ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی آموزش داده شوند. 4. مهمترین نیازهای آموزشی بین فردی، گروهی و تشخیص اولویت اول تا سوم آموزش برای مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلقی گردید. 5. طراحی برنامه آموزشی جهت ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران براساس اولویت‌ها، فهرست دروس دانشگاهی، همچنین با توجه به راهنمایی آموزش مشاغل و در نهایت با در نظر گرفتن اصول یادگیری پیشنهاد گردید
    Abstract
    Abstract: This research is " The Trainning Needs Assessment of Cultural - Artistic Organization Managers in Tehran Municipality to enhance Their Managerial Skills". This population statistical study consisted "50" of Cultural - Artistic Organization Managers in Tehran Municipality and research methods used in this study is a descriptive survey. The collection instrument information was used The questionnaire on general skills (with a Cronbach's alpha 98%) and technical skills (with Cronbach's alpha 99%) In order to the information obtained analyze Was used methods statistics descriptive (frequency, mean, standard deviation, …) and inferential statistics (t single sample to evaluate the training needs Assessment of managers and Friedman test to evaluate the Prioritization training needs of managers) and after coding the results, the software "SPSS" was used for work precision and the Following results achieved in Answers to research Questions. the mean Components of General Skills existing: planning 47/02, Organizational 36/3, co-ordination 23/56, supervision 34/42 and supervision 12/02 - the mean components of specialized skills existing: Organizational 47/84, Diagnostic 22/67, Personal 55/95, ,Interpersonal 60/44 and groups 36/14. So the can be reached to the conclusion that leadership skill the lowest and interpersonal skill the highest allocated. the Mean components of General Skills favorable: planning 58/63, Organizational 43/56, co-ordination 29/30, supervision 43/91 and supervision 14/53 - the mean components of specialized skills favorable: Organizational 48/70, Diagnostic 29/35, Personal 73/33, ,Interpersonal 74/07 and groups 44/49. So the can be reached to the conclusion that leadership skill the lowest and interpersonal skill the highest allocated. The educational needs According to of posts by organization managers show the basic difference and little was not observed between educational needs of managers in different sectors of Cultural - Artistic Organization in Tehran Municipality. In other words, managers in different sectors were agree of Cultural - Artistic Organization in Tehran Municipality In the field of The promotion of general and specialized skills are be trained. The most important the educational needs Interpersonal, group and diagnosis was considered priority the first to third training for Cultural - Artistic Organization Managers in Tehran Municipality. In the field of The promotion of general and specialized skills are be trained.