عنوان پایان‌نامه

زبان و ادبیات توده دو آثار صادق هدایت



    دانشجو در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "زبان و ادبیات توده دو آثار صادق هدایت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    علوم سیاسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53139
    تاریخ دفاع
    ۲۳ مهر ۱۳۹۰

    در این رساله به رابطه زبان وتاریخ و بازتاب ان بر خاطره خواهم پرداخت .هدف من اخلاقی کردن زبان و معنا در گذشته فراموش شده ای است که به دست تاریخ نگاران مجعول که هدف انان حذف گذشته تاریخی انسان ستمدیده به حیث استثناءبرسازنده تاریخ اند می باشد . و از انجا که به گفته بنیامین "رنج انسان ستمدیده در گذشته تاریخی خود یک قاعده است و نه یک استثناء ، ویکی از دلایل وجود پیروزی برای فاشیسم ان است که مخالفان فاشیسم تحت عنوان پیشرفت به ان به مثابه نوعی قاعده یا هنجار تاریخی برخورد کرده اند ". و از انجا که خود نیز دارای گذشته فراموش شده همراه با حذف خاطره ،سانسور زبان وتاریخ می باشم ،می خواهم از سرنوشت انسان ستمدیده به حیث اخلاقی راززدایی کنم ،تا بدین ترتیب بتوانیم معنا را در کلیت ان دریابیم ، وبه رستگاری زبان وبه گفته بنیامین به یک زبان ناب خالی از یاوه گویی دست یابیم . و از انجا که هدایت به عنوان داستان نویس،رمان نویس تاریخ ادبیات ایران هدفش راززدایی از انسان ستمدیده تاریخ است ،که با فقدان خاطره وبا گذشته فراموش شده خود به دست مورخان مجعول ،بی نام و نشان گردیده اند ، وبه حیث منجی عدالت در خاموشی معنا وزبان همچون اولیس که رنج بازگشت به سرزمین را برخود هموار میکند ،رنج پرده دری از تاریخ و گذشته و خاطره مردمی را اغاز میکند که مانند حقیقت ناب مورد بی اعتنایی قرار گرفته اند
    Abstract
    In this paper, I will present the relationship between language, history and it reflects on the memories. My purpose is moral language and meaning in the forgotten past which by Historians false which their purpose eliminate of the historical past of the oppressed. And since according to Benjamin "The human suffering of the oppressed in their historical past is a rule rather an exception and one of the reasons for the victory of fascism is that it opponents of fascism have behavior as Its progress As a rule, or the historical norm. and since I have also forgotten past with remove the memory, Censored language and history, I 'm removing the mystery of the fate of the oppressed as a moral, Thus we find meaning in its entirety And the redemption of language and According to Benjamin achieve a empty pure language of prate. And because the Hedayat as a novelist, novelist of History of Iranian Literature his purpose is at removing the mystery of the oppressed which with lack of memory and it forgotten past by Historians false have been Nameless and As Savior justice in silent language of meaning like Ulysses Will pave self The suffering Back to the Land, begins suffering reveal of history and past and People's memories that like Pure truth, They were neglected.