عنوان پایان‌نامه

بررسی میدان کار گفت های ترغیبی در تبلغات سایت



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میدان کار گفت های ترغیبی در تبلغات سایت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    زبانشناسی همگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شماره ثبت: 879413;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49218
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۸۹
    دانشجو
    آنیتا لشگری
    استاد راهنما
    علی افخمی

    پژوهش حاضر به منظور بررسی و کارگفت‌های ترغیبی در تبلیغات سایت‌های تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) و بانک‌های (پارسیان و ملی) انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه‌ی عبارت‌های تبلیغاتی سایت‌های مذکور است. شیوه‌ی نمونه‌گیری خوشه چند مرحله‌ای است و بنابراین در این پژوهش نمونه‌گیری در چند مرحله انجام گرفته است. ابتدا ماه‌های سال را کدگذاری کرده و سپس از میان این ماه‌ها دو ماه به صورت تصادفی انتخاب شده و در مرحله بعد روزهای ماه را که کدگذاری کردیم و از میان روزها نیز دو روز را به صورت تصادفی انتخاب کرده و از هر روز 10 عبارت از هر سایت انتخاب شد که مجموعاً از هر سایت 20 عبارت تبلیغی و جمعاً 80 عبارت برای تحلیل انتخاب شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها در پاسخ به سؤال اول پژوهش (میزان استفاده از کارگفت‌های ترغیبی در سایت‌ها چقدر است؟) نشان داد که در مجموع 75/43% کارگفت‌های استخراج شده از سایت‌ها ترغیب است. این نسبت در مقایسه با کارگفت‌های مورد استفاده دیگر در رتبه اول است. در پاسخ به سؤال دوم پژوهش (نسبت کارگفت‌های مختلف در سایت ما چقدر است؟) نتایج اینگونه درآمد که 75/43% از کارگفت‌ها در سایت‌های مورد بررسی ترغیبی و 25/31% اظهاری، 25/16% اعلامی، 5% عاطفی و75/3% تعهدی هستند.
    Abstract
    This research consists of 6 chapters and it aims to investigate the rate and the importance of directive speech acts in advertising phrases of 4 websites of Cell phones(Irancell,Hamrah aval) and Banks(Parsian,Melli). The statistical society in this research consists of all the advertising phrases in aforesaid websites. At first,we coded the months of the year and among those months,we choosed 2 months randomly.Then, in the next step,we coded the days of the month and among those days,we choosed 2 days randomly and after all,from each day,we choosed 10 advertising phrases from each website.In total,we have 20 advertising phrases from each website and 80 advertising phrases at all. After that,we investigated them on the base of John Searle theory of Speech acts. For the first research question,the results show that 43/75% of the speech acts from those websites are directive and this kind of speech act is more important than the other ones in aforesaid websites. For the second research question,the results show that 31/25% of the speech acts are assertive,16/25% are declarative,5% are expressive,3/75% are commisive.