بررسی تاثیر ساختار تکالیف یادگیری بر تغییرات خودکار آمدپنداری دانش آموزان دبیرستانی شهرستان تهران
- رشته تحصیلی
- روانشناسی تربیتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 38273;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1336ع;کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 389
- تاریخ دفاع
- ۲۳ تیر ۱۳۸۷
- استاد راهنما
- محمود منصور
- دانشجو
- حدیقه رحیمی
- چکیده
- پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ساختار تکالیف یادگیری بر باورهای خودکارامد پنداری در سطح یادگیری و کارکرد در دانش آموزان دبیرستانی پرداخته است. طرح این پژوهش تجربی، از نوع پیش آزمون- پس آزمون در دو گروه آزمایشی می باشد. تعداد آزمودنی ها 40 نفر دانش آموز دختر در مقطع دوم دبیرستان می باشند که در هر گروه 20 نفر به روش تصادفی ساده جایگزین شده اند. آزمودنیها در ساعات رسمی کلاس درس در شرایط تجرب? دو نوع تکلیف ساختار یافته و بدون ساخت در طول زمان قرار گرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از طرح اندازه گیری های مکرر استفاده شد و نتایج نشان داد بعد از تجرب? تکلیف ساختار یافته باورهای خودکارامد پنداری در سطح کارکرد کاهش کمی نشان داد و در سطح یادگیری این باورها ارتقاء پیداکردند. بعد از تجرب? تکلیف بدون ساخت باورهای خود کارامد پنداری آزمودنی ها در هر دوسطح و در هر دو گروه نسبت به سطح پایه افزایش نشان داد.
- Abstract
- The purpose of the study was to measure the effectiveness of structure of learning tasks, and changes in secondary school student’s self-efficacy as students engage with a single, complex authentic task. The studied sample includes 40 female adolescents, who were randomly selected and assigned in two subgroups (each included 20 subjects). Students’ self- efficacy for learning (SEL) and for performance (SEP) was estimated as thy worked on well- and ill- structured tasks during their regular classes time. To assess pre- and post- task self- efficacy, we used the mean of the 7-item self- efficacy scale of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). The results illustrated higher SEL & SEP for ill-structured task but SEL is higher Than SEP in each tasks.