بررسی ارتباط ابعاد ارزش ویژه برند و ترجیح خرید مشتریان در شرکتهای تولیدی ماکارونی بر اساس مدل CBBE : مطالعه موردی : شرکت زرماکارون
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51004
- تاریخ دفاع
- ۰۳ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- نسترن ستاری پور
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- یک نگرش رو به گسترش در جهان مدیریت بازاریابی به وجود آمده است: ایجاد دارائیهای غیر ملموس جهت ایجاد وفاداری و ارتباط بیش از پیش با مشتریان. کیفیت، تجربیات شخصی، فرهنگ سازمانی، دانش و ارزش ویژه برنداز این قبیل دارائیها هستند. همچون دیگر دارائیهای غیر ملموس، ارزش ویژه برندنیز می تواند به ابزاری قدرتمند در بازار رقابتی تبدیل گردد، به علاوه با توجه به جایگرینی ماکارونی بجای برنج در سالهای اخیر در سبد مصرف خانواده ها ما شاهد فضای رقابتی شدید میان شرکتهای تولیدی ماکارونی هستیم. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط ابعاد ارزش ویژه برند و ترجیح خرید مشتریان در شرکت زر ماکارون بر اساس مدل CBBE است و اهداف فرعی یافتن مهمترین ابعاد ارزش ویژه برندکه بر ترجیح خرید مشتریان مؤثر است وبررسی وضعیت ارزش ویژه برندشرکت زرماکارون و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن می باشد . این تحقیق از نظر هدف کاربردی و روش تحقیق آن توصیفی است. با روش قیاس و استنتاج به تحلیل اطلاعات می پردازد. با روش کتابخانه ای از منابعی چون کتب و مقالات علمی مجلات معتبر، مطالعات تخصصی و آمارهای مستند از منابع جهانی و اینترنت، بهره می برد. با درک وضعیت ارزش ویژه برندو فاکتورهای مؤثر بر بهبود آن و همچنین شناسایی مهمترین ابعاد ارزش ویژه برندکه بر ترجیح خرید مشتریان تاثیر گذار است می توان در جهت افزایش فروش و بهبود عملکرد شرکت فعالیتهای لازم را اولویت بندی کرد. نهایتاً در محیط رقابتی بین شرکتهای تولید کننده، شناسایی این راهکارها می تواند به تقویت برندشرکت زرماکارون و نهایتاً فروش بیشتر منجر شود.
- Abstract
- Creating intangible assets to build customer loyalty and increased relationship with customer is a growing trend that has come into existence in the world of marketing management. Quality, personal experiences, organizational culture, brand knowledge and equity are considered part of these assets. brand equity like other intangible assets is able to be a powerful tool in the competitive market. In addition, considering replacing macaroni with rice in family’s consumption basket we are observing a strong competition between the companies producing macaroni. The main purpose of the present study is to investigate the relationship between the dimensions of brand special value and customers’ purchase preference in Zar Macaroni Company based on brand equity model. The sub goals include finding the most important dimensions of brand equity that influence customers’ purchase preference, evaluating the brand equity of Zar Macaron Company, and providing guidelines for sustainable development of the company. This research is a descriptive approach with applied objectives in which deductive and inductive approaches are used for analyzing the information. Through library research method sources such as books, scientific articles, specialized studies, and documented statistics from international sources and the internet are used. By understanding brand equity and the factors that influence its improvement and recognizing the most important dimensions of brand special value that influence customers’ purchase preference we can prioritize required activities to increase the company’s sales and improve its function. Finally regarding the vigorous competition among firms, recognizing these guidelines can strengthen the Zar Macaron Company brand and consequently lead to its sustainable development.