بررسی موانع استفاده از رویکرد یادگیری مشارکتی از نظر دبیران ریاضی دبیرستان های شهرستان گنبدکاووس
- رشته تحصیلی
- برنامه ریزی آموزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1620ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48353
- تاریخ دفاع
- ۱۴ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- رابعه واحدی
- چکیده
- چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی موانع استفاده از رویکرد یادگیری مشارکتی از نظر دبیران ریاضی است به همین منظور از بین 73 دبیر ریاضی تعداد 62 دبیر مرد و زن (36 مرد و 26 زن )با استفاده از نمونهگیری تصادفی در سال تحصیلی (89-1388)از دبیرستانهای شهرستان گنبد کاووس انتخاب و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس چهار محور (موانع زمینهای،موانع آموزشی،موانع قانونی و موانع نگرشی و رفتاری) مورد بررسی قرار گرفتند.در این پژوهش جهت تحلیل گزارههای پرسشنامه از آزمون z نسبتها استفاده شد که نتایج زیر را به همراه داشته است. یافتهها نشان داد که: از نظر دبیران ریاضی، هر چهار مورد بررسی، موانع استفاده از رویکرد یادگیری مشارکتی محسوب میشوند و این چهار محور به ترتیب اهمیت، موانع قانونی، موانع فنی – تکنولوژی (زمینهای)، موانع آموزشی و موانع نگرشی و رفتاری بودهاند . کلید واژهها: یادگیری مشارکتی، موانع فنی – تکنولوژی(زمینهای)،موانع آموزشی، موانع قانونی و موانع نگرشی و رفتاری.
- Abstract
- Abstract Ultimate purpose of this survey is to consider the obstacles to cooperative learning approach in teaching, from the points of view of math teachers. In order to achieve this goal, from among 73 math- teachers of Gonbad- e- Kavous high school, 62 teachers (36 males and 26 females) went under the survey at random choice sampling in 1388- 1389 school year), utilizing the researcher's Questionnaire based upon 4 pivots: Back ground obstacles, Educational obstacles, legal obstacles and behavioral approach obstacles. In this survey z proportions test was used to determine singular community average which eventuated as in the following : founding's revealed that the mentioned 4 obstacles were those considered genuine from the math teachers , points of view i.e. legal, technical (background obstacles) , educational and behavioral approach obstacles respectively . Key words : cooperative learning , technical (background obstacles) , educational obstacles , legal obstacles , behavioral approach obstacles .