عنوان پایان‌نامه

نقش تعدیل کننده ارزش خود ، شفقت بر خود ، بهشیاری و خود شناسی انسجامی در نظم دهی هیجانات ناشی از وقایع ناخوشایند



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نقش تعدیل کننده ارزش خود ، شفقت بر خود ، بهشیاری و خود شناسی انسجامی در نظم دهی هیجانات ناشی از وقایع ناخوشایند" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه موسسه روانشناسی شماره ثبت: 457;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51001
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    نیما قربانی

    این پژوهش به منظور بررسی نقش تعدیل¬کنندگی شفقت¬بر¬خود، خودشناسی انسجامی، حرمت خود و بهوشیاری در تنظیم هیجانات منفی ناشی از تجربه وقایع ناخوشایند انجام گرفت.100 نفر از دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و در این پژوهش شرکت کردند. از شرکت¬کنندگان خواسته شد مقیاس¬های خود شناسی انسجامی، بهوشیاری (MAAS)، شفقت¬بر¬خود (SCS)، حرمت خود روزنبرگ (RSES) و مقیاس سنجش هیجانات را تکمیل کنند. نتایج پژوهش نشان داد شفقت¬برخود در رابطه بین تجربه ناخوشایند و هیجانات منفی ناشی از آن نقش تعدیل¬کنندگی دارد، اما بهوشیاری، حرمت خود و خودشناسی انسجامی در این رابطه نقشی ندارد. نقش تعدیل¬کننده شفقت¬بر¬خود را می¬توان با توجه به ویژگی¬های ساختاری این متغیر تبیین کرد و عدم تأثیر معنادار بهوشیاری، حرمت خود و خودشناسی انسجامی را نیز می¬توان با در نظر گرفتن شرایط مطالعه و ویژگی¬های ساختاری این متغیرها تبیین نمود. کلید واژه¬ها: شفقت¬برخود، خودشناسی انسجامی، حرمت خود، بهوشیاری، تجربه ناخوشایند، هیجان منفی.
    Abstract
    Abstract: The purpose of this study was to examine the moderating effect of integrative self-knowledge, mindfulness, self-esteem and selfcompassion on relationship between unpleasant event and emotions that was performed on 100 university students. Results indicated that self-compassion moderated relationship between unpleasant event and emotions but self-esteem, mindfulness and integrative selfknowledge did not moderate relationship between unpleasant event and emotions. The moderator role of self- compassion can be explained regard to its construct. The lack of significant effect of mindfulness, self-esteem and self-compassion can be explained regard to their construct and experimental condition. Key