عنوان پایان‌نامه

ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی در بهبود تدریس زبان انگلیسی از دیدگاه دبیران زبان و مدیرا ن مدارس راهنمایی استان ایلام



    دانشجو در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی در بهبود تدریس زبان انگلیسی از دیدگاه دبیران زبان و مدیرا ن مدارس راهنمایی استان ایلام" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    برنامه ریزی آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1584ع;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47211
    تاریخ دفاع
    ۲۲ دی ۱۳۸۹
    دانشجو
    علی هدایتی
    استاد راهنما
    خدایار ابیلی

    این تحقیق با هدف بررسی دقیق تر ابعاد و عوامل موثر بر تدریس زبان انگلیسی و بر اساس مدل نظری ارائه شده در آن ، از عملکرد گروههای آموزشی در بهبود تدریس زبان انگلیسی از دیدگاه مدیران و دبیران زبان مقطع راهنمایی استان ایلام در سال 88-89 ارزیابی به عمل آمده است. بدین منظور از جامعه آماری 247 نفری مدیران، نمونه ای148 نفری و از جامعه 140نفری دبیران زبان نیز نمونه ای103 نفری براساس جدول مورگان و با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شدند.ابزار تحقیق دو پرسشنامه با محتوای یکسان برای مدیران و دبیران زبان شامل 42 سوال که با توجه به مدل نظری ناشی از عملکرد گروههای آموزشی،موثر بر تدریس زبان طراحی گردید که روایی آن از تجمیع نظر محققان و دبیران زبان مسلم گردید و اعتبارآنها نیز با ضریب آلفای کرونباخ 97/ از دو اجرای مقدماتی برآورد شد.نتایج نشان میدهد که مدیران مدارس و دبیران اعتقاد دارند که گروههای آموزشی زبان در حد زیادی در ترویج و بهسازی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شاگردان موفق بوده و در ترویج استفاده از تحقیق و پژوهش و همچنین در شناسایی مسائل دبیران ،شاگردان،قوانین و مقررات و تجهیزات آموزشی ودر ایجاد روحیه تعامل و تبادل تجربه بین دبیران زبان ،در حد متوسطی موفقیت داشته اند.به نظر مدیران و دبیران زبان ،گروههای آموزشی در آشناسازی دبیران با روشهای نوین و فعال تدریس ودر دانش افزایی دبیران زبان و همچنین در تحلیل محتوای کتب درسی زبان،در حد کمی موفق بوده اند.بر این اساس الگوی مناسب بهبود تدریس زبان متاثر از عملکرد گروههای آموزشی زبان عنوان شده و پیشنهاداتی هم در این راستا ارائه گردید.
    Abstract
    The object of this research is The Performance rating of language department on improvement of English teaching from (teachers and administrators perspective in guidance schools of Ilam province)in 2009-2010.The Iportance of English teaching and its elements required to this search. For this reason we selected 148people as a sample of 247 managers of schools and 103people as a sample of 140 English teachers according to Morgan,s population Table.the datas collected by two questionnares with the same content which caintains 42 questions about the functions of English department and their effects on English teaching.The validity of them have taken by Cronbach,s Alpha/ 97.Analyses of data showed that managers and English teachers belived English department had a high achievement on improve testing of students schoolar achivement.also they had an average achievement on improve the investigation and find the problems of teachers,students,teaching laws and technologes. In administrators and teachers perspective, English department had a little achievement on improve knowledge accumulation of teachers ,also in relaising the new ,active methods of instruction and analysing textbooks.at the end we recomonded a model of improvement English teaching according to the functions of English department and some offers about this thesis.Key words:testing scholastic chievement,investigation,interactive relationship,problems of instruction factors,instruction improve, instruction new methods,textbooks analysis, teacher,s knowledge accumulation.