بررسی تاثیر اقدامات مدیریت زنجیره تامین و شیوه های تولید ماژول محور بر پاسخ دهی زنجیره تامین و تاثیر آنها بر کسب مزیت رقابتی شرکتهای قطعه ساز کرمان موتور
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51567
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۹
- دانشجو
- علیرضا سلیمانی پور
- استاد راهنما
- علی محقر
- چکیده
- با گذشت زمان و رقابتیتر شدن بازارها در سراسر جهان، افزایش محوریت تکنولوژی و تمرکز بر مشتری، کوتاه شدن چرخه عمر محصولات و معرفی سریع محصولات جدید به بازارها، و همچنین با توسعه نیازهای مشتریان در حوزه کیفیت، پاسخ دهی سریع و قابلیت اطمینان محصولات و خدمات در بازارهای نوظهور، سازمانها باید رفتار خود را به سوی مشتری محوری و پاسخ دهی بهتر سوق دهند. حال این سوال مطرح می باشد که روشهای مورد استفاده سازمان در مدیریت زنجیره تامین و شیوه های تولید ماژول محور چه تاثیری روی متغیر پاسخ دهی زنجیره تامین دارند و چگونه استفاده از این اقدامات، می تواند مولد مزیت رقابتی برای سازمان باشد. نوع پژوهش بر اساس هدف، کاربردی توصیفی است و روش آن بر اساس نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است و به طور مشخص از نوع مدل معادلات ساختاری است. داده های این پژوهش از طریق نظر خواهی. (Survey)می باشد و ابزار اصلی آن پرسش نامه است بدین گونه که پرسشنامه های مربوط به متغیرهای تحیق با فاصله زمانی میان مدیران شرکت های مورد نظرتوزیع شده و داده های جمع آوری شده برای بررسی رابطه متغیرها تحلیل شد است.نتایج پژوهش گویای این نکته بود که تمرکز سازمان ها در بخش اقدامات مدیریت زنجیره تأمین و سرمایه گذاری ایشان در بخش اقدامات تولیدی مبتنی بر ماژول در نهایت منجربه کسب مزیت رقابتی برای سازمان میگردد و در صورتیکه این فعالیت ها منجربه پاسخ دهی زنجیره تأمین شود اثر و شدت آنها در کسب مزیت رقابتی بیشتر خواهد شد.