عنوان پایان‌نامه

مقایسه سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر باهوش شاغل به تحصیل در سه موقعیت آموزشی



    دانشجو در تاریخ ۰۸ بهمن ۱۳۸۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مقایسه سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر باهوش شاغل به تحصیل در سه موقعیت آموزشی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 34375;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1212ع
    تاریخ دفاع
    ۰۸ بهمن ۱۳۸۵
    دانشجو
    فهیمه کهتری
    استاد راهنما
    احمد به پژوه

    پژوهش حاضر به مقایسه سلامت روانی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر باهوش شاغل به تحـصیل در سه موقعیت آمـوزشی مـدارس اسـتعدادهای درخشان، غـیرانتفاعی خاص و عـادی در پایه های تحصیلی دوم راهنمایی و دوم دبیرستان پرداخته است. تعداد 98 دانش آموز در پژوهش شرکت داشته اند و سه ابزار اندازه گیری با توجه به تمهیدات روان سنجی از جمله قابلیت اعتماد پرسش نامه ها مورد استفاده قرار گفت: آزمون هوش و- ام - ت - ای، مقیاس سلامت روانی MHI و مقیاس سنجش مهارت های اجتماعی ماتسون. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS و روش های آماری تحلیل واریانس دومتغیری(Manova ) ،ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد پردازش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین دانش آموزان باهوش در سه موقعیت آموزشی از نظر سلامت روانی و سازگاری اجتماعی تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج به دست آمده مبین این نکته است که دانش آموزان دختر باهوش در هر سه موقعیت آموزشی از سلامت روانی و سازگاری اجتماعی بالایی برخوردارند. و تفاوت قابل ملاحظه ای در هیچ یک از متغیرهای ذکر شده در میان آنان وجود ندارد.
    Abstract
    The peresent study compared the mental health and social adjustment of a 98 intellectually gifted adolescents in three setting educational in middle and second school (exceptional, special and regular schools). To do screening Wiener Matrizen Test fuer Iran (WMTI), and to do comparing, Mental health Inventory (MHI) and Matson Evaluation of Social Skills With Youngsters (self-reports) were used. Statistical analysis of data indicated no significant differences between three groups.