عنوان پایان‌نامه

ارتبباط بین جو انگیزشی وجهت گیری هدفی با تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان



    دانشجو در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارتبباط بین جو انگیزشی وجهت گیری هدفی با تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 780;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47098
    تاریخ دفاع
    ۱۲ بهمن ۱۳۸۹
    دانشجو
    مهراب تقوی
    استاد راهنما
    محمود شیخ

    هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین جهت گیری هدفی وضعی و جو انگیزشی ادراک شده با تحلیل رفتگی ورزشی در دانش آموزان بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانش آموزان 11-14 ساله پسر آموزشگاه های شهر تهران تشکیل می دهند که در یکی از رشته های ورزشی، به صورت مبتدی در باشگاه های ورزشی آموزش می دیدند. نمونه آماری شامل 200 دانش آموز از این جامعه که از طریق جدول مورگان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه های مقیاس جو انگیزش ادراک شده (MCSYS )، پرسشنامه تحلیل رفتگی ورزشکار( ABQ)، و پرسشنامه هدف گرایی (TEOSQ ) برای اندازه گیری متغیرها استفاده شد. نتایج نشان داد ارتباط معنی داری بین جهت گیری هدفی تکلیف گرا و خود گرا با تحلیل رفتگی ورزشی دانش آموزان ورزشکار وجود ندارد. همچنین بین جو انگیزشی تبحر محور و تحلیل رفتگی ورزشی ورزشکاران ارتباط معنی داری وجود نداشت. در مقابل، بین جو انگیزشی عملکرد محور و تحلیل رفتگی ورزشی کل، احساس عدم موفقیت، و واماندگی بدنی ارتباط معنی دار مثبتی وجود داشت.
    Abstract
    The aim of this study was to determine the Relationship between Dispositional Goal Orientation and Students Athletic Burnout. Statistical population of this study was all 11- 14 years old Tehran male students that participating such as amateur athletes in one of sport fields in sport clubs. Sample size for executing this study was 200 students for above mentioned population. The Motivational Climate Scale for Youth Sports (MCSYS), Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) and Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire (TEOSQ) were used for measuring variables. The results revealed that, there aren’t meaningful relationships between task- oriented and self centered Goal Orientations with Athletic Burnout. Also there aren’t significant relationships between Skills oriented motivational climate with Athletic Burnout. There is significant relationship between performances oriented Motivational climate, feeling of failure, physical exhaustion and total Athletic Burnout.