رابطه خود پنداشت و اضطراب مدرسه در مدارس دوره راهنمایی بند پی شهرستان بابل
- رشته تحصیلی
- مشاوره مدرسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46698;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1572ع
- تاریخ دفاع
- ۱۴ آذر ۱۳۸۹
- دانشجو
- علی اباذری
- استاد راهنما
- جواد اژه ای
- چکیده
- پژوهش حاضر با «هدف بررسی رابطه میان خودپنداشت و اضطراب مدرسه در دانش آموزان دوره راهنمایی بندپی شهرستان بابل» انجام گرفته است این پژوهش با توجه به گردآوری داده ها توصیفی و از نوع همبستگی است. و از جامعه آماری که جمعاً حجم آن 1250نفر بودند،نمونه ای به حجم 200 نفر(100نفر دختر و 100 نفر پسر) در چهار بخش(شمال-جنوب-شرق-غرب) بندپی شهرستان بابل که در مدارس راهنمایی این شهر درسال 90-89 مشغول به تحصیل بودند با بکارگیری فرمول نمونه گیری انتخاب شدند.در این پژوهش روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انجام گرفته است.و از آرمون های خودپنداشت پیرز-هاریس و آزمون اضطراب مدرسه فیلیپس (SAS)برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است. همچنین برای تجزیه وتحلیل سوال و فرضیه های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون،آزمون t و آزمون مقایسه میانگین های مستقل استفاده گردیده که نتایج ذیل بدست آمده است: الف-بین خودپنداشت و اضطراب مدرسه در دانش آموزان دوره راهنمایی رابطه معناداری وجود دارد. ب-بین میزان خودپنداشت دختران و پسران دوره راهنمایی تفاوت معناداری وجود ندارد. ج- بین میزان اضطراب دختران و پسران دوره راهنمایی تفاوت معناداری وجود ندارد. کلید واژه ها:خودپنداشت-اضطراب مدرسه –خود -دوره راهنمایی-بندپی بابل
- Abstract
- The aim of This study:evaluation of relation between self concept and school anexiety in students of guidance period of city babol.base of This study is on data describing sampeling and correlation. Our staticalsampl Is 1250 person.a sampel was select from 200 person(100 girl and 100 boy) that was study in guidance period of babols school. In this study the sampelling method was sandrom.for sampellig we use pierz haris self concept test and philips school anexity test. Also for analaysis of data and hypothesis of this study we use correlation coffition and t test . Result: A. Relation Between the self coincept and school anexity in students of guidance period was significant. B. There is no significant relation Between the self concept of girls and boy. C. There is no significant relation Between the anexity of girls and boy. Key word:self conceot.scholl anexity .self.gudance period.bandpay