عنوان پایان‌نامه

نیاز سنجی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران با رویکرد کار آفرینی



    دانشجو در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نیاز سنجی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده های تربیت بدنی شهر تهران با رویکرد کار آفرینی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 736;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45045
    تاریخ دفاع
    ۱۹ اسفند ۱۳۸۸
    دانشجو
    سوران دانشی
    استاد راهنما
    محمود گودرزی

    این پژوهش با عنوان «نیازسنجی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده های تربیت‌بدنی شهر تهران با رویکرد کارآفرینی در سالتحصیلی89-1388به انجام رسیده است. پژوهش به دنبال هدف کلی فوق و سه‌هدف اختصاصیِ بررسی میزان موفقیت دروس اختصاصی عملی، دروس اختصاصی تئوری در زمینه کارآفرینی و تعیین دروس کارآفرینانه در دوره کارشناسی بوده است. بر اساس اهداف مزبور سه‌سؤال پژوهشی طراحی شده است. نوع تحقیق کاربردی، روش آن توصیفی، از گروه پیمایشی می‌باشد. جهت جمع‌آوری داده‌ها، نظرات اساتید هیأت علمی دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های دولتی تهران که جامعه‌ی آماری پژوهش را تشکیل داده و مشتمل بر 100 نفر بوده‌اند، جمع‌آوری شد. حجم نمونه‌ی پژوهش برابر با جامعه‌ی آماری بوده است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای دارای57گویه که حاوی 9 سؤال جمعیت شناختی و 48 عنوان درسی رشته‌تربیت‌بدنی در مقطع کارشناسی بوده می‌باشد. روایی ابزار توسط اساتید راهنما و مشاور پژوهش و متخصصین رشته تربیت‌بدنی تأیید گردید. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزارSPSS و در آزمون سؤالات اول و دوم پژوهش از آزمون tتک‌گروهی و سؤال‌سوم از توصیف‌اطلاعات استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشانگر آن است که دروس عملی رشته تربیت بدنی قدرت چندانی در ایجاد زمینه‌های کارآفرینی ندارد اما دروس تنوری دارای توان بیشتری در این زمینه هستند. همچنین در دروس تئوری بترتیب حرکات اصلاحی، خبرنگاری یا رسانه در ورزش و مدیریت بازاریابی ورزشی و از بین دروس عملی؛ ماساژ و نجات غریق کارآفرینانه‌ترین دروس به شمار می‌روند:
    Abstract
    This research with a superscription "Needed to study for university student's educational in period of proficiency sport's subject entrepreneurship at 1388-1389 in study year down it. Research follow main purpose and 3 private purpose to study balance successfully to effect of proprietary and descriptive lesson's to the entrepreneurship and choose the main lesson's and rubric's for the period of proficiency. On the basis of purpose such as 3 question researcher design it. Kind of research is effective, style of description from of scan group for the reap opinion don in sport's college's in state university in Tehran that make the big group of statistics that constitutive 100 person to reap it. The sample of volume research equivalent with statistics group to reap of opinion forms that had a 57 subject and 48 rubrics and lesson's at the proficiency sport's subject. Validity of this subject confirmed with guidance maestros and expert test. For the analysis opinion used software SPSS and The several question at the one sample t test such ; question one and two was from of researcher and the other question at the other question is about describe information. At the end result show that effect lesson's and rubric's from of sport's subjects didn't have a so authenticity to entrepreneurship but the descriptive lessons had a more authenticity. Thus the describe lesson's and rubrics regularization; correction reporter to exercise medium and management of marketing sport between of lesson's an rubric effective lesson; massage and savior is the best entrepreneurship for this lesson on turbid.