عنوان پایاننامه
ارزیابی وتوسعه کیفیت وب سایتهای دانشکده های تربیت بدنی وعلوم ورزشی شهر تهران بر اساس انتظارات دانشجویان
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 759;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45919
- تاریخ دفاع
- ۲۲ تیر ۱۳۸۹
- دانشجو
- بتول عرب نرمی
- استاد راهنما
- محمد خبیری
- چکیده
- هدف این تحقیق ارزیابی وب سایت دانشکده های تربیت بدنی و ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیّت وب سایت ها است. محقق با بررسی وب سایت کالج و دانشکده های تربیت بدنی معتبر در دنیا و مطالعه مقالات معتبر، به تدوین پرسشنامه پرداخت. روایی پرسشنامه توسط دوازده نفر ازاساتید صاحب نظر فناوری اطلاعات و مدیریت ورزشی تأیید و پایایی سوالات از طریق آلفای کرونباخ (87/0) بدست آمد. جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان دانشکده های تربیت بدنی دارای وب سایت در تهران بود و تعداد نمونه از رابطه برآورد میانگین صفت متغیر 103 بدست آمد. در این تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی برای توصیف ویژگی های جامعه آماری و تحلیل داده ها استفاده گردید. بدین منظور با استفاده از آزمون دو جمله ای به بررسی و تعیین وضعیت مؤلفه های وب سایت پرداخته شد. سپس برای مقایسه هر یک از مؤلفه ها در وضعیت مطلوب و ایده آل از آزمون ویلکاکسون استفاده شده و اولویت بندی مؤلفه ها بر اساس انتظارات کاربران با استفاده از آزمون دابلیوی کندال انجام شد. در انتها برای مقایسه وضعیت وب سایت دانشکده ها از آزمون کروس کال والیس استفاده گردید. نتایج تحقیق تفاوت معناداری را بین انتظارات و وضعیت موجود در وب سایت دانشکده های تربیت بدنی نشان داد ( 05/0>000?P). بر اساس انتظارات دانشجویان کیفیّت وب سایت های دانشکده های تربیت بدنی در سطح مطلوب ارزیابی شدند. در ارزیابی کیفیّت مؤلفه های وب سایت، مؤلفه های خدمات وب سایت، تعاملی بودن، کیفیّت اطلاعات و امنیت، نامطلوب ارزیابی شدند و مؤلفه های هدفمندی وب سایت، سرعت دسترسی، ویژگی های ظاهری، اعتبار نویسندگان و پیوند های کاربردی مطلوب ارزیابی شدند. همچنین اولویت بندی ابعاد وب سایت بر اساس انتظارات دانشجویان به ترتیب شامل کیفیّت اطلاعات، هدفمندی، پیوندهای کاربردی، سرعت دسترسی، امنیت، خدمات، تعاملی بودن، اعتبار نویسندگان و ویژگی های ظاهری وب سایت می باشد. یافته های این تحقیق ابزاری جدید را برای ارزیابی وب سایت به سازندگان و مدیران وب سایت ها دانشکده های تربیت بدنی معرفی می کند و راهکارهایی برای ارتقای کیفیّت وب سایت ها ارائه می نماید.
- Abstract
- The purpose of this study was to analyze students’ evaluation and expectation of academic website and ranking the factors of it based on the expectations of students in P.E faculties. Researchers of this survey developed a valid and reliable questionnaire by inspecting the websites of accredited P.E universities and also reviewing published articles in scientific journals and conferences. Twelve IT professors of Tehran University examined and confirmed the content validity of the questionnaire. Cronbach's alpha coefficient was examined to provide evidence of the internal consistency of the instrument. The alpha score computed using Split two was (?=.87). Statistical Society's Survey includes students Tehran's physical education faculties with website and the number of samples estimate 103 students. Descriptive statistics and inferential statistics were used to describe characteristics of population and data analysis. Binomial test used to determine the status website's items. Comparing each item in the current situation and the ideal was done by Wilcoxon test and ranking items based on student's expectations were performed by Kendall's W test. Finally, Kruskal-Wallis test was used for comparison of college website. The results showed a significance difference between evaluation and expectation of students (P < .05). Based on the students expectations quality of physical education faculty’s websites were evaluated as desirable. According to the students evaluation, service quality, interactivity, quality of information, website security were the least satisfactory and the objectivity, promptness, appearance characteristics, authors credit and useful links were evaluated as desirable. Also in the expectations part, the most important items and their ranking order of priority were identified as quality of Information, Objectivity, useful Links, promptness, website security, services, interactivity , authors credit and appearance characteristics. The findings of this survey can introduce new way to the P.E faculties’ directors to assess the quality of their web site services and the way to improve and enhance overall services delivered through their website.